خبرگزاری کار ایران

از سوی مشاور عالی سازمان سنجش؛

جزییات کنکور ارشد ۹۵ تشریح شد/اعلام نتایج اولیه آزمون در نیمه دوم خرداد

جزییات کنکور ارشد ۹۵ تشریح شد/اعلام نتایج اولیه آزمون در نیمه دوم خرداد
کد خبر : ۳۶۲۷۲۲

مشاور عالی سازمان سنجش جزییات کنکور ارشد ۹۵ را تشریح کرد.

به گزارش ایلنا، حسین توکلی در تشریح جزییات کنکور ارشد ۹۵ افزود: آزمون وروی دوره های کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۹۵ برای پذیرش دانشجو در ۱۴۳ کدرشته امتحای و در ۶ گروه آزمایشی برگزار می شود.

توکلی با اشاره به اینکه اطلاعیه سازمان سنجش درباره نحوه دریافت کارت آزمون، برگه راهنما و سایر موارد از روز دوشنبه ۶ اردیبهشت ماه بر روی سایت سازمان سنجش قرار می گیرد و در نشریه پیک سنجش دوشنبه ۶ و ۱۳ اردیبهشت منتشر می شود، افزود: کارت شرکت در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۹۵ از روز دوشنبه ۱۳ تا چهارشنبه ۱۵ اردیبهست ماه ۹۵ بر روی سایت سازمان سنجش قرار می گیرد و داوطلبان می توانند در این مهلت نسبت به دریافت کارت شرکت در آزمون و برگه راهنما اقدام کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش همچنین ضمن بیان این مطلب که  آزمون ورودی دوره های کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۹۵ و بیست و یکمین المپیاد علمی دانشجویی کشور در صبح و بعد از ظهر روزهای ۱۶ و ۱۷ اردیبشهت ماه ۹۵ در ۶۶ شهرستان و ۱۴۸ حوزه امتحانی برگزار می شود، خاطرنشان کرد: نتایج اولیه آزمون به صورت کارنامه تنظیم و در نیمه دوم خرداد ماه ۹۵ در سایت سازمان سنجش منتشر می شود.

وی با اشاره به اینکه آمار داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۵ نسبت به آمار آزمون سال ۹۴ ، تعداد ۵۱ هزار و ۸۹۷ و به عبارت دیگر ۶.۳۸ درصد کمتر است، افزود: از تعداد داوطلبان ثبت نام کننده تعداد ۳۹۲ هزار و ۴۸۱ نفر زن و ۳۶۸ هزار و ۶۳۵ نفر مرد و به عبارت دیگر ۵۱.۵۷ درصد ثبت‌نام کنندگان زن و ۴۸.۴۳ درصد ثبت نام کنندگان مرد هستند.

توکلی اضافه کرد:  با توجه به اینکه آزمون هر گروه از کدرشته های امتحانی به طور جداگانه برگزار می شود و هر داوطلب باید پرینت کارت کدرشته مربوط به خود را همراه داشته باشد لذا برای داوطلبانی که برای دو کدرشته امتحانی اعلام علاقمندی کرده اند دو کارت ورود به جلسه آزمون صادر شده است.

مشاور عالی سازمان سنجش گفت: با توجه به آمار ثبت نام کنندگان و آمار داوطلبانی که نسبت به کدرشته دوم اعلام علاقمندی کرده اند تعداد ۸۲۹ هزار و ۶۱۹ کارت ورود به جلسه آزمون صادر می شود.

وی افزود: در واقع ۴۲۵ هزار و ۱۵۶ کارت برای داوطلبان زن و ۴۰۴ هزار ۴۶۳ برای داوطلبان مرد صادر می شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز