خبرگزاری کار ایران

اوحدی به ایلنا خبر داد:

هیچیک از اجساد جان‌باختگان منا امشب به ایران منتقل نمی‌شود/احتمال انتقال در نخستین روزهای هفته جاری

رئیس سازمان حج و زیارت با تاکید براینکه تاکنون هیچ تاریخ دقیقی برای انتقال اجساد به ایران مشخص نشده، اظهار داشت: از دیشب تاکنون تعدادی از اجساد را از مکه به جده منتقل کردیم.

سعید اوحدی (رئیس سازمان حج و زیارت) در گفتگو با خبرنگار ایلنا؛ در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود، پیکر جان‌باختگان حادثه منا امشب به ایران منتقل می‌شود، گفت: تا پایان امشب هیچ یک از اجساد جانباختگان منا به ایران منتقل نمی‌شود؛ چراکه فرآیند انتقال جان‌باختگان تا پایان امروز (10مهرماه) به اتمام نمی‌رسد. ما در تلاش هستیم که پیکر مطهر جان‌باختگان در نخستین روزهای هفته پیش‌رو به کشور بازگردد.

وی با تاکید براینکه تاکنون هیچ تاریخ دقیقی برای انتقال اجساد به ایران مشخص نشده، اظهار داشت: از دیشب تاکنون تعدادی از اجساد را برای انجام تشریفات قانونی از مکه به جده منتقل کردیم.

رئیس سازمان حج و زیارت ادامه داد: براساس هماهنگی ها و رایزنی‌های خوبی که با وزارت بهداشت و حج عربستان صورت گرفته؛ فرآیند شناسایی جان‌باختگان سرعت بیشتری گرفته است.

اوحدی با بیان این مطلب که در حال حاضر 13 نفر از مصدومان حادثه منا همچنان در بیمارستان بستری هستند؛ افزود: درصورتی که پزشک معالج این افراد اجازه دهد حتما به ایران منتقل خواهند شد.

وی ادامه داد: تا این لحظه 39 پرواز از فرودگاه جده به استان‌های مختلف کشور صورت گرفته و پروازهای (مدینه قبل) تا 20مهرماه  ادامه می‌یابد.

رییس سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه در حال حاضر هزار و 300 نفر از حجاج از مکه به مدینه رفته‌اند، اضافه کرد: زائرینی که (مدینه بعد)‌ هستند تا 25 مهرماه به کشور باز می‌گردند.

اوحدی در پایان گفت: تاکنون 45 درصد از زائران از مکه یا به مدینه رفته‌اند یا به جده برای بازگشت به ایران منتقل شده‌اند.

کد خبر : ۳۰۹۷۸۱