خبرگزاری کار ایران

مشکل ۵ ماه معوقات مزدی کارگران شهرداری ایرانشهر ادامه دارد

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۲۳۹۴

حدود ۳۰۰ نفر از کارگران شاغل در شهرداری ایرانشهر که به عنوان کارگر خدماتی و فضای سبز در سطح شهر فعالیت می‌کنند، با احتساب اردیبهشت ۵ماه حقوق طلبکارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «کارگران شهرداری ایرانشهر با احتساب اردیبهشت ۵ماه معوقات مزدی طلبکارند» این را یکی از کارگران گفت و اضافه کرد: بارها مشکلات‌مان را رسانه‌ای کرده‌ایم اما اتفاقی نیفتاده است.

یکی از کارگران شهرداری ایرانشهر در تشریح مشکلات خود و همکارانش گفت: هیچ مسئولی دلش به حال ما کارگرانی که ۵ماه حقوق نگرفته‌ایم، نمی‌سوزد. تاخیر در پرداخت حقوق کارگران شهرداری در حالی ادامه دارد که ۴ نفر از اعضای شورای شهر ایرانشهر به دلیل گسترده شدن اختلافات استعفا داده‌اند. در طول سالهای گذشته حقوق کارگران معمولا با ۵ تا ۶ ماه تاخیر پرداخت می‌شد و آخرین حقوقی که دریافت کرده‌ایم مربوط به آذر ماه سال ۱۴۰۲ است که حدودا دو ماه پیش به حساب کارگران واریز شد. در عین حال جدا از ۵ ماه حقوق، حق عیدی سال‌های گذشته نیز پرداخت نمی‌شود.

او با اشاره به میانگین ۱۰ تا ۱۵ سال سابقه کاری خود و همکارانش در شهرداری ایرانشهر گفت: با خروج تعداد زیادی از همکاران هم اکنون شهرداری ایرانشهر دچار کمبود نیروست و کارگران فعلی توانایی جبران کار همکاران سابق خود را ندارند به همین دلیل برخی از معابر، کوچه‌ها و محله‌های شهر به دلیل نبود نیروی خدماتی و پاکبان از زباله خالی نمی‌شوند.

به گفته وی؛ ما کارگران با حداقل روزی ۱۲ ساعت کار اجباری (از ۷ صبح تا ۹ شب) از حداقل‌های مزدی محروم هستیم و مسئولان شهرداری اضافه کاری‌ها و تعطیل کاری‌های کارگران را نمی‌پردازند.

طبق اظهارت کارگران شهردرای ایرانشهر؛ آنها سالهاست پیگیر وضعیت شغلی‌شان از مسئولان شهری هستند: تاکنون تصمیم جدی برای تامین منابع مالی و حل مشکلات گرفته نشده و این موضوع نگرانی ما را بیشتر می‌کند چراکه جدا از ناکافی بودن مزد، در سال‌های اخیر به دلیل نبود نظارت بر عملکرد مدیران شهری، در مقاطعی حق بیمه ما با تاخیر پرداخت شده است.

او با بیان اینکه ما کارگران شهرداری ایرانشهر خواستار آن هستیم تا مسئولان بالادستی از جمله استانداری و فرمانداری چاره‌ای برای تامین منابع مالی پرداخت دستمزد نیروی کار شهرداری بکنند، در پایان افزود: انتظار داریم شهرداری ایرانشهر حداقل بخشی از مطالبات ما کارگران را بپردازد تا معیشت و چرخ زندگی ما بچرخد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز