خبرگزاری کار ایران

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه آزاد قشم به ایلنا خبر داد:

احیای 100 واحد اقتصادی در منطقه آزاد قشم

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۳۵۷۰

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری منطقه آزاد قشم با بیان اینکه تعداد 100 مورد از اراضی راکد منطقه آزاد قشم احیاء شده است، گفت: بحث‌های حقوقی در این خصوص انجام شد و از این طریق واحدهای صنعتی و شیلاتی که پیش از این تعطیل بودند، آزادسازی و احیاء شدند.

محمد عظیم زاده، معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری منطقه آزاد قشم، با بیان اینکه عملکرد منطقه آزاد قشم در سال‌های 1402 و 1401 به صورت سرمایه‌گذاری اعم از حوزه اقتصادی، تراز تجاری مثبت، جذب سرمایه‌گذاری خارجی و داخلی، شیلات و صنعت بوده، گفت: با رشد و پیشرفت قابل ملاحظه‌ای در این جزیره روبرو هستیم.

وی افزود: در مورد مساله حمل و نقل دریایی و ترانزیت در جزیره قشم نیز با افزایش 30 درصدی و در حوزه شیلات و کشاورزی نیز پیشرفت دو برابری داشته‌ایم.

تبدیل منطقه آزاد قشم به کریدور انتقال کالا

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری منطقه آزاد قشم، گفت: این جزیره، در حوزه جذب کالای وارداتی نیز افزایش داشته و موفق شده‌ایم تا این منطقه را به یک کریدور جدی در زمینه انتقال کالا تبدیل کرده‌ایم؛ در صادرات نیز با جهش تراز تجاری مثبت و قابل توجه 300 میلیون دلاری در سال 1402 روبرو بوده‌ایم.

عظیم‌زاده ادامه داد:در زمینه رفع موانع تولید در واحدهای صنعتی نیز در شهرک صنعتی طولا نسبت به تسهیلگری و جذب سرمایه‌گذاری داخلی اقدامات شایانی به عمل آمده و بیشتر از 90 قرارداد در این دوره منعقد و فعالیت نیز شروع شده‌است.

وی تاکید کرد: پیگیری آزادسازی اراضی واگذار شده نیز از دیگر اقداماتی بود که در سال گذشته انجام شد بر اساس قانون واگذاری زمین در منطقه آزاد قشم به شرط ساخت تعداد صد مورد اراضی که در آنها طی سنوات متمادی و مستمر سرمایه‌گذاری شکل نگرفته بود، وارد بحث‌های حقوقی شد و از این طریق واحدهای صنعتی و شیلاتی که پیش از این تعطیل بودند، آزادسازی و احیاء شدند.

حجم ویدیو: ۱۶.۲۵M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۳:۲۶ دانلود ویدیو
انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز