خبرگزاری کار ایران

عضو هیئت مدیره جامعه تورگردانان ایران در گفتگو با ایلنا:

ضرورت برندسازی در مناطق آزاد/ جاذبه‌های گردشگری کشور باید به دنیا معرفی شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۰۰۳۲

اکبر غمخوار، عضو هیئت مدیره جامعه تورگردانان ایران با اشاره به اینکه در مناطق آزاد ضرورت برندسازی وجود دارد، گفت: اما این جاذبه‌ها را به دنیا به درستی معرفی نکرده‌ایم.

اکبر غمخوار، عضو هیئت مدیره جامعه تورگردانان ایران، در گفتگو با ایلنا در مورد توسعه گردشگری در مناطق آزاد اظهار داشت: هر چند جاذبه‌های بسیار خوب و بی‌بدیلی در مناطق آزاد وجود دارد اما متاسفانه این جاذبه‌ها به دنیا به درستی معرفی نشده‌اند، به نظر می‌رسد نخستین اقدامی که در مناطق آزاد باید صورت گیرد برندسازی برای این مناطق است، به عنوان مثال؛ سواحل مرجانی کیش برای غواصی باید به مردم دنیا معرفی شود چرا اگر مردم قصد غواصی در سواحل مرجانی را دارند نباید حتما  به سواحل فیلیپین بروند چرا که همین جاذبه‌ها، در ایران نیز وجود دارد.

او در ادامه افزود: یکی دیگر از مناطق گردشگری کوه‌های مریخی چابهار بوده  که به جز سریال "نون خ" که کمی به آن پرداخت، معرفی خاصی از این جاذبه طبیعی صورت نگرفته، این در حالی است که گردشگران ایرانی و خارجی باید از این جاذبه‌ها آگاهی داشته باشند اما معمولا کسی از آنها اطلاعی ندارد.

 

الزام معرفی جنگلهای ایران

عضو هیئت مدیره جامعه تورگردانان ایران، گفت: یکی دیگر از مقاصد زیبای گردشگری جنگل‌های ایران هستند؛ از جنگل‌های حرا در زیر آب و در جزیره قشم گرفته تا جنگل‌های استان‌های شمالی و یا پرنده‌های زیبای مهاجر و در جزیره زیبای قشم هم دیده می‌شوند ضرورت دارد تا تصاویر این مناظر در دنیا به نمایش گذاشته شوند.

غمخوار ادامه داد: در بخش گردشگری ادیان نیز کلیساهایی در مناطق آزاد وجود دارد که متعلق به قرن‌های گذشته اند از جمله کلیسای "سنت استپانوس" در منطقه آزاد ارس و یا سایر کلیساها که نیاز به معرفی و تبلیغات وسیع و گسترده‌ای در دنیا و در ایران دارند.

او خاطر نشان کرد: باید دسترسی گردشگران داخلی و خارجی را به مناطق آزاد راحت تر کنیم، یکی از ویژگی‌های بارز مناطق آزاد سفر بدون ویزا به این مناطق است، اما سوال اینجاست که آیا از پایتخت‌های اروپای شرقی و کشورهای عربی به جز دبی، عمان و مسقط که به جزیره کیش پرواز دارند آیا کشور دیگری این امکان را دارد؟

 

مناطق آزاد ایران نیاز به ویزا ندارند

عضو هیئت مدیره جامعه تورگردانان ایران با بیان اینکه در خصوص گردشگری دریایی در جنوب ایران تقریبا چیزی کم نداریم، گفت: در خلیج فارس، دریای عمان و یا در شمال کشور تفریحات دریایی و کشتی کروز وجود دارد و این سواحل می‌توانند یکی از نقاط مطرح دنیا باشد و در کنار سایر جزایر یونانی و یا جزایر ترکیه و ایتالیا و حتی  سنگاپور و مالزی قرار گیرند.

غمخوار در ادامه گفت: یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری به منطقه آزاد اروند برمی گردد، زیبایی‌های آبادان و آثار تاریخی این منطقه بی‌بدیل هستند از مسجدی که در کنار کلیسا قرار دارد تا پالایشگاه آبادان و نخستین پمپ بنزین ایران در آبادان و یا اولین بیمارستان و اولین سینما که باید به مردم معرفی شوند.

او تصریح کرد: یکی از ضعف‌ها در مورد کشتی‌های تفریحی جابه جایی گردشگران خارجی میان بنادر جنوب ایران و جزایر زیبای قشم و کیش و بندر چابهار است که باید برای توسعه گردشگری این دسترسی‌ها فراهم شوند.هر چند در منطقه آزاد اروند دسترسی ریلی ایجاد شده است که گردشگران خارجی بیشتری را هم جذب می کند اما کمبودها در این حوزه همچنان وجود دارد.

 

الزام بر گسترش ناوگان حمل و نقل زمینی و دریائی در مناطق آزاد

عضو هیئت مدیره جامعه تورگردانان ایران، گفت: از الزامات مناطق آزاد اقامتگاه‌های بوم گردی، رستوران‌ها و امکانات بین راهی مناسب است که باید فراهم شود، به عنوان نمونه، اینکه مسافران برای سفرهای  زمینی با مشکلاتی مانند کمبود بنزین در چابهار مواجه هستند، اصلا پسندیده نیست و یا سایر مشکلاتی که در سفرهای دریائی وجود دارد که باید هر چه زودتر این مشکلات را مرتفع کرد.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز