خبرگزاری کار ایران

یک مسئول خبر داد؛

رفع تصرف 496 هکتار از اراضی ملی استان مرکزی

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۳۳۵۱

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون 496 هکتار از اراضی ملی این استان رفع تصرف شد، گفت: این اراضی در قالب 34 فقره پرونده در راستای حفاظت و حراست از اراضی ملی و اجرای احکام قضایی از دست متجاوزان خارج و به بیت‌المال بازگردانده شد.

به گزارش ایلنا، سرهنگ حمید ارسلانی افزود: همچنین در سال جاری 293 مورد پرونده برای رفع تصرف 1037 هکتار از اراضی ملی و طبیعی استان مرکزی تشکیل شد که تاکنون حدود 45 درصد این اراضی از دست متصرفان خارج شده است و رفع تصرف بقیه این اراضی نیز در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: تصرف اراضی ملی به صورت شخم و ایجاد شیار، ساخت و ساز غیرمجاز و ایجاد باغ در اراضی ملی انجام شده بود که با شکایت و پیگیری به موقع نیروهای یگان حفاظت اداره‌کل منابع طبیعی استان و با حکم مراجع قضایی از دست متصرفان خارج شد.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی اظهار داشت: همچنین در این بازه زمانی 24 هزار و 345 رأس دام نیز در قالب 89 فقره پرونده از اراضی طبیعی و مراتع استان مرکزی اخراج شدند.

سرهنگ ارسلانی تصریح کرد: استان مرکزی با 29 هزار و 530 کیلومتر مربع وسعت، حدود 1.82 درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده که 70 درصد آن را عرصه‌های منابع طبیعی تشکیل می‌دهند. 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز