خبرگزاری کار ایران

سیدمحمد بهشتی:

«ایساتیس» نمایشی از گوهر درخشان یزد در دل کویر

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۳۰۳۰

عضو شورای عالی میراث فرهنگی و گردشگری با تماشای مستند سینمایی «ایساتیس» بیان کرد: این فیلم یزد را به عنوان گوهر درخشان ایران در دل کویر به تصویر می‌کشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید محمد بهشتی عضو شورای عالی میراث فرهنگی و گردشگری و فعال فرهنگی معتقد است مستند سینمایی «ایساتیس» ساخته علیرضا دهقان که در گروه سینمایی هنر و تجربه در حال اکران است، کمک می‌کند تا مخاطب شهر یزد و جاذبه‌های تاریخی و گردشگری‌اش را بهتر بشناسد.

وی بعد از تماشای این اثر سینمایی عنوان کرد: مستند «ایساتیس» اثر بسیار خوب و جذابی است، این فیلم به ما به عنوان مخاطبان کمک می‌کند تا یزد را بهتر بشناسیم. اساسا شاید بهترین اتفاق درباره ایساتیس این باشد که ابتدا یزدی‌ها این فیلم را ببینند. زیرا به یادشان می‌آورد یزد کجاست و چه خصوصیات بارزی دارد. شاید خیلی از افرادی که مهاجرت کردند و از این شهر رفتند یادشان بیاد که یزد کجاست وچه پیشینه‌ای داره و قدر  این شهر رو بیشتر بدانند

وی افزود: این فیلم برای مخاطبان دیگر هم بسیار ارزنده است. اینکه بدانیم چه گوهر درخشانی در دل کویر داریم و به دیگران نیز یزد را بشناسانیم.

مستند سینمایی «ایساتیس» به کارگردانی علیرضا دهقان و تهیه‌کنندگی راحیل صحرایی و علیرضا دهقان به روایت هنرمندان برجسته‌ای از جمله ابوالحسن تهامی‌نژاد، نصرالله مدقالچی، زهره شکوفنده و مریم شیرزاد در سینماهای منتخب هنر و تجربه در حال اکران است.

در خلاصه داستان «ایساتیس» آمده است: «این داستان سفر است. سفری به درازای هزاران سال در دل کویر بی‌آب و علف، در مرکز این سرزمین کهن. روایتی که راویانش آب، باد، خاک و آتش هستند. این آشنایان ناآشنا، پس گوش دل بسپار که شرحی شنیدنی است.»

این فیلم چندی پیش با توجه به فروش در سامانه سمفا به عنوان پرمخاطب‌ترین وپر فروش‌ترین فیلم گروه هنر و تجربه معرفی شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز