خبرگزاری کار ایران

اجرای گروه واله در تالار وحدت

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۲۳۰۴

گروه «واله» یکی از گروه‌های حال حاضر بانوان است که قرار است اوائل خردادماه در تالار وحدت روی صحنه برود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، آیدا محمدی (سرپرست واله) تا امروز به عنوان طراح حرکت با کنسرت و گروه‌هایی چون «آوای شورانگیز» تالاروحدت ۱۴۰۲، «نهال» تالار وحدت ۱۴۰۲، «شب، نور، عشق» فستیوال میمزیش در کشور پرتغال، «تنیده درصدا» تالار رودکی تهران همکاری داشته است. اخذ گواهی از فستیوال بین المللی حرکات فولکلور از ترکیه و گواهینامه مربیگری حرکات فرم از کشور آذربایجان خلاصه‌ای از رزومه او است. 

در ابتدا از آخرین فعالیت‌های گروه «واله» در سال جدید بگویید. 

در حال حاضر نزدیک‌ترین اجرای ما روز جمعه ۴ خرداد ماه ۱۴۰۳ به همراهی گروه موسیقی «نهال» در تالار وحدت تهران که اجرایی برای بانوان است و من طراح حرکت آن هستم. در اجرای پیش رو اعضای گروه حرکت، تماما از هنرجویانم هستند. این اجرای مفهومی و متفاوت، به نوعی بیانگر تمام سبک‌هایی است که در طی این سال‌ها به هنرجویانم تدریس کرده‌ام. 

از شروع ایده شکل‌گیری گروه «واله» و سبک و سیاق آن بگویید.

آغاز سخن «واله»، نه از یک نقطه زمانی و مکانی، که از یک اتفاق درونی است که در  یک بازه زمانی‌ رقم خورد و تا امروز ادامه دارد. سبک «واله»، سبکی است نوین و متفاوت در دنیای هنر حرکات مفهومی که از اندیشه درونی انسان‌ها نشات می‌گیرد. هدف این سبک همراه کردن مفاهیم عمیق به همراه فرم‌های حرکتی است. بنابرین آموزش‌ها هم بر مبنای مباحث تئوری و هم بر مبنای مباحث عملی انجام می‌شوند. همچنین با توجه به ماهیت سبک «واله» و توجه به معنا در این سبک، کلاس‌های خودشناسی و خودسازی،  مولاناخوانی، حافظ خوانی، فلسفه هم داریم تا فرصتی باشد که علاقمندان را به مسیر تاملات عمیق ذهنی نزدیک کند.

شما «خانه واله» را هم دارید.

بله، یکی از اتفاقاتی که در این راستا افتاده، ایجاد «خانه واله» است. زیر سقف این خانه لباس‌های فرم، طراحی و دوخته می‌شود اما با هدفی فراتر. آن هدف چیزی نیست جز کارآفرینی و اشتغال‌زایی برای بانوان و البته که امیدوار هستم بتوانیم در آینده نزدیک از پتانسیل بانوان بیشتری در این زمینه بهره‌مند شویم. همچنین یکی از اصلی‌ترین اهداف و برنامه‌هایی که در ارتباط با مجموعه «واله» دارم، به گسترش و تنوع بخشی به فعالیت‌های مجموعه مربوط می‌شود. با اضافه کردن زیر مجموعه‌ها و دوره‌های آموزشی مرتبط مثل کلاس‌های حافظ خوانی، سعدی خوانی، فلسفه و کلاس‌های موسیقی ایرانی، بستری فراهم شده تا افراد بیشتری بتوانند با مجموعه همکاری داشته باشند. 

گویا کتابی را با موضوع حرکت در دست تالیف و چاپ دارید.

بله و امیدوار بودم که بتوانم که این کتاب را در اجرای آینده معرفی کنم، اما هنوز در دست ویراستاری قرار دارد. علت این موضوع پیشینه اصیل حرکات است که تحقیقات و جستجوی فراوان برای گردآوری آن‌ها و درج مفهومشان، موجب شد که زمان بسیار زیادی برای این کتاب، صرف کنم. در حقیقت مفهوم‌گذاری این حرکات نیاز به دقت بالایی داشت چراکه این مفهوم‌گذاری بر مبنای مفاهیم عرفانی که در فرهنگ اصیل ایرانی بار‌ها توسط عارفان و شاعران زیادی بیان شده است، انجام گرفته و همچنان هم در حال بازنگری و ویراستاری می‌باشد.  نامی که برای این کتاب انتخاب کرده‌ام «شکرانه واله» است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز