خبرگزاری کار ایران

وزیر ارشاد در جمع خبرنگاران مطرح کرد؛

مردم برای دریافت تخفیف ۳۰درصدی؛ از سامانه کتاب خریداری کنند

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۰۰۰۷

برخورد جدی با تولیدکنندگان فیلم‌های زیرزمینی در سینما

وزیر ارشاد با حضور در مراسم رونمایی نقاشی جدید روح‌الامین در جمع خبرنگاران گفت: امسال خوشبختانه شاهد ۳۰ درصد افزایش و رشد در این عرصه هستیم. اعداد و ارقام دقیق است و ناشران از همه اقشار آمدند و از مردم خواهش می‌کنیم از طریق سامانه خرید کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ طی حضور در مراسم رونمایی از نقاشی جدید روح‌الامین در جمع خبرنگاران گفت: من باید به حسن روح‌الامین که امروز نشان درجه یک هنری را به او اعطا کردیم تبریک گویم و از خداوند متعال می‌خواهم به ایشان افتخار حضور در این مسیر را دهد.

اسماعیلی با بیان این مطلب، تاکید کرد: این هنرمند امروز تابلوی مائده را با صفت معین الضعفا ارائه داد و خوشحالم به واسطه انقلاب اسلامی چنین استعدادهای درخشانی حضور دارند و سنت الهی متعلق به مکتب اسلام به‌صورت توامان، عدالت و فخر و هنر الهی را به منصه ظهور می‌رساند. 

وی همچنین درباره انصاب محمد خزاعی به عنوان دبیر چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر، گفت: امسال تصمیم گرفتیم از سابقه درخشان دوران دبیری ایشان در جشنواره فیلم فجر استفاده کنیم و سابق بر این هم با حفظ سمت و مسئولیت در بخش‌های دیگری هم این انتصاب‌ها را شاهد بوده‌ایم. 

اسماعیلی در پاسخ به سوالی درباره ساخت فیلم‌های اصطلاحا زیرزمینی و غیرقانونی که سر از جشنواره‌های خارجی درمی‌آورند، افزود: تولید و انتشار چنین فیلم‌هایی خلاف قانون است و هرجا مطلع شویم جلوی آن را می‌گیریم و با عوامل آن برخورد جدی می‌شود چرا که ضرر تولید چنین آثاری فارغ از ناهنجاری‌های اجتماعی و خانوادگی، به جریان تولید آثار فرهنگی و هنری در کشور هم آسیب وارد می‌کند. 

وی در عین حال تصریح کرد: ما خودمان را در وزارت ارشاد نهاد تنظیم‌گر در این عرصه می‌دانیم و به همه کسانی که در این عرصه مرتکب اشتباهات شده‌اند این توصیه را دارم که به دور از ناهنجاری و بنابر روال قانونی و متعارف، فیلم‌های خود را بسازند. 

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره برخورد با رسول اف، تاکید کرد: اشتباه ایشان محرز است و در سازمان سینمایی برخورد جدی می‌کنیم ان‌شاالله دیگر شاهد این اشتباهات نباشیم. 

اسماعیلی درباره افزایش استقبال از نمایشگاه کتاب تهران برخلاف شایعاتی که وارد شد، گفت: امسال خوشبختانه شاهد ۳۰ درصد افزایش و رشد در این عرصه هستیم. اعداد و ارقام دقیق است و ناشران از همه اقشار آمدند و از مردم خواهش می‌کنیم از طریق سامانه خرید کنند. چرا که به صورت رایگان می‌توانند کتاب‌های خود را در خانه تحویل گیرند. 

وی ادامه داد: یارانه را بالا بردیم که عدالت فرهنگی اتفاق افتد. هرکسی از طریق سامانه کتاب تهیه کند ۳۰ درصد تخفیف دریافت می‌کند. برخلاف این شایعات باید بگویم شاهد تراکم جمعیت هستیم تا جایی که برخی از مسئولان در نمایشگاه از این جهت نگرانی هم داشتند. 

وی همچنین درباره تعیین تکلیف بنیاد پویانمایی گفت: بنیاد پویانمایی به ابلاغ رییس جمهور رسید و اعضا و هیئت امنا که انتخاب شده‌اند پس از تصویب در شورای عالی انقلاب فرهنگی به انتصاب و دیگر فرآیند شکل‌گیری خواهند رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز