خبرگزاری کار ایران

پیشنهاد رئیس جامعه بوم‌گردی‌:

مدیران بومگردی‌ها لباس محلی بپوشند

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۹۳۴۸

رئیس جامعه بوم‌گردی‌های کشور از صاحبان بوم‌گردی‌ها خواست در روز ۳۱ اردیبهشت روز جهانی تنوع فرهنگی، با لباس محلی خود در سراسر کشور حاضر شوند.

به گزارش ایلنا به‌ نقل از روابط عمومی وزارت میراث‌فرهنگی، یاور عبیری با بیان اینکه روز جهانی تنوع فرهنگی، روزی برای معرفی اقوام مختلف ایرانی است، گفت: بوم گردی‌ها بیانگر و مروج هویت ایرانی هستند و باید از پوشش، کلام و عملکرد خود این اقدام را آغاز کنند. 

رئیس جامعه بوم‌گردی‌های کشور با بیان اینکه قومیت و اصالت هر محلی را با پوشیدن لباس‌های بومی و محلی می‌توانیم به تصویر بکشیم، اظهار کرد: اگر فرهنگ ایرانی با تنوع قومیت به غنای بالایی رسیده فرهنگی که برگرفته از آداب و رسوم، سنن، خوراک، پوشش، زبان و معماری است. 

او با اشاره به اینکه در آستانه روز اقوام قرار داریم، گفت: باید تمرین کنیم که اصالت‌های خود را به تصویر بکشیم و به گردشگران نیز معرفی کنیم چرا که یکی از عوامل موثر در سفر آداب و رسوم و فرهنگ ما برای گردشگران است. 

عبیری خاطرنشان کرد: برای روز ۳۱اردیبهشت پیشنهاد دارم علاوه بر اینکه در تمام استان‌ها رویدادهای با محوریت بوم‌گردی به معرفی تنوع فرهنگی ایران خواهد پرداخت و از برترین‌های این حوزه تقدیر به عمل خواهد آمد، همه مردم ایران در این روز با پوشش محلی خود در اجتماع و محل کار خود نیز حضور یابند. 

عبیری افزود: وزیر میراث‌فرهنگی نیز با حضور در بوم‌گردی‌ها، برگزاری جلساتی مانند شورای اداری در بوم‌گردی، برگزاری رویدادهای فرهنگی و اقوام و دیگر اقدامات و تلاش موثری در راستای حمایت از بوم‌گردی‌ها داشته و این مهم، قابل تقدیر است. 

رئیس جامعه بوم‌گردی‌های کشور خواست مسئولان نیز در گرامی‌داشت این روز با لباس محلی خود در محل کارشان حضور یابند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز