خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی فارس خبر داد؛

آغاز به کار نمایشگاه دام و طیور، آبزیان و پرندگان زیبا از امروز در شیراز

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۱۲۷۴

مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان فارس از آغاز به کار هجدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت دام و طیور، دامپزشکی، تجهیزات و صنایع وابسته از عصر امروز خبر داد.

به گزارش ایلنا، محسن نهاوندی در نشست خبری با خبرنگاران افزود: همزمان با این نمایشگاه دومین جشنواره پرنده های زینتی ایران نیز برگزار می شود و همچنین شاهد برگزاری پنجمین نمایشگاه بین المللی شیلات آبزیان تجهیزات و صنایع وابسته هستیم. 

نهاوندی ادامه داد: در این رویدادها ۱۲۲ شرکت کننده از کل کشور حضور دارند که ۳۰ درصد بومی هستند و نسبت به سال قبل افزایش ۳۰ درصدی داشته است.

و ی عنوان کرد: برگزاری ۱۶ دوره آموزشی با همکاری جهاد کشاورزی، از برنامه های جنبی این نمایشگاه است؛ همچنین 6 هیئت از کشورهای عراق و افغانستان در این رویداد حضور  دارند.

 فارس ۱۲ درصد تولیدات کشاورزی کشور را به خود اختصاص داده است

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان فارس نیز در این نشست گفت: استان فارس ۱۲ درصد تولیدات کشاورزی کشور را به خود اختصاص داده و حدود ۶ و نیم درصد تولیدات کشور مربوط به فارس است. 

عبدالمجید رنجبر افزود: در کل رتبه تولیدات حوزه دام، رتبه ۴ کشور را داریم و در تولید گوشت قرمز و عسل رتبه ۳ کشور را دارا هستیم،  رتبه چهارم در تولید گوشت مرغ و شیر خام در سطح کشور هستیم. 

رنجبر ابراز امیدواری کرد: در سال جدید با مگاپروژه‌های تعریف شده در گوشت مرغ به رتبه ۳ ارتقا یابیم. 

وی افزود: در بحث تولید تخم مرغ رتبه ۸ کشوری را داریم که البته این رتبه ها تا پایان سال ۱۴۰۲ بوده اند. 

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی فارس تاکید کرد: در استان فارس ۵۵ هزار بهره بردار در زمینه دام، طیور و آبزیان داریم و رتبه ۴ کشور هستیم. 

وی با بیان اینکه در جمعیت دام سبک کشور، چندین سال فارس رتبه اول کشور را دارد، ادامه داد: در این زمینه در بحث عشایر از نظر دام رتبه اول کشور را داریم. 

 حضور نمایندگان خارجی حوزه دارو در نمایشگاه  

مجری نمایشگاه دام و طیور نیز در این نشست گفت: در این نمایشگاه نمایندگی حوزه دارو در زمینه مرغداری از فرانسه، آلمان و چین حضور دارند. 

علیرضا صدرزاده، اظهار کرد: در ایام برگزاری نمایشگاه، با همت دانشکده دامپزشکی شیراز ۲ دوره آموزشی در سطح عالی در ۲۷ و ۲۸ اردیبهشت از ساعت ۱۶ تا ۲۰ و ۲۶ و ۲۹ اردیبهشت با همت سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان فارس، ۲ دوره آموزشی با هدف افزایش بهره وری و..‌. خواهیم داشت. 

وی بیان کرد: امسال برای دومین بار نمایشگاه پرندگان زینتی را هم خواهیم داشت، که این مهم در ایجاد ظرفیت برای صادرات مهم است. 

صدرزاده افزود: با توجه به اینکه گونه ای از اسب از استان فارس ثبت شده، امسال از چند پرورش دهنده اسب بومی فارس در نمایشگاه دعوت شده و غرفه رایگان در اختیار آنها قرار گرفته است تا در خصوص تجاری سازی آن اقدام شود. 

 گفتنی است؛ هجدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت دام و طیور، دامپزشکی، تجهیزات و صنایع وابسته و پنجمین نمایشگاه بین المللی شیلات، آبزیان تجهیزات و صنایع وابسته از امروز در محل دائمی نمایشگاه های بین الماللی استان فارس افتتاح می شود و تا ۲۹ اردیبهشت، از ساعت ۱۶ تا ۲۱ میزبان علاقه مندان و بازدیدکنندگان است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز