خبرگزاری کار ایران

به همت جهاددانشگاهی کردستان؛

اولین همایش ملی هیدرولوژی مناطق نیمه خشک برگزار می شود

asdasd
کد خبر : ۶۴۷۰۶

این کنفرانس در نظر دارد با جمع آوری و پردازش یافته های محققان و صاحب نظران علوم آب کشور در زمینه های مورد نظر، تصویری واقعی را از هیدرولوژی استان بدست آورده و از آنها در برنامه ریزی های آتی استفاده کند.

اولین همایش ملی «هیدرولوژی مناطق نیمه خشک» به همت جهاد دانشگاهی واحد کردستان و با همکاری شرکت آب منطقه‌ای استان، سوم تا پنجم اردیبهشت ماه سال جاری در سنندج برگزار می‌شود.

دبیر کمیته اجرایی این همایش در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در سنندج گفت: این کنفرانس چهارم و پنجم اردیبهشت جاری با حضور مسوولان کشوری و استانی در مجتمع فرهنگی و هنری فجر سنندج برگزار می شود.

مهدی ورمزیار، با بیان اینکه 300 مقاله در شش محور مختلف به دبیرخانه این همایش واصل شد،تصریح کرد: از این تعداد، 23 مقاله به عنوان سخنرانی و 130 مقاله نیز به عنوان پوستر در این همایش برگزیده شده است.
وی افزود: تغییر اقلیم و تاثیر آن بر منابع آب، هیدرولوژی برف در مناطق نیمه خشک، مدیریت سیل آبهای آنی (Flash Floods)، سازه های هیدرولیکی و هیدرولوژیکی مناطق نیمه خشک، مدیریت کاربری اراضی در هیدرولوژی مناطق نیمه خشک و کاربرد تکنیک ها و مدل های هیدروکلیماتولوژی در مناطق نیمه خشک محورهای این همایش است.
ورمزیار در ادامه به برنامه های جانبی این همایش اشاره کرد و افزود: در حاشیه این همایش چهار کارگاه آموزشی با عناوین کاربرد تله متری در سد و تاسیسات آبی، مدل سازی هیدرولوژیکی HEC-HMS و HEC-RAS، سامانه پیش بینی هشدار سیل، شن و ماسه و مهندسی رودخانه، توسط اساتید مجرب برگزار می شود.
دبیر کمیته اجرایی اولین کنفرانس ملی هیدرولوژی مناطق نیمه خشک با بیان اینکه بیشترین تعداد مقاله ارسال شده به دبیرخانه همایش، مربوط به محور تغییر اقلیم بوده است،یادآور شد: کارگاه آموزشی کنفرانس ملی هیدرولوژی مناطق نیمه خشک نیز سوم اردیبهشت با حضور اساتید مجرب استانی و کشوری برگزار می شود.
وی در پایان خاطرنشان کرد: این کنفرانس در نظر دارد با جمع آوری و پردازش یافته های محققان و صاحب نظران علوم آب کشور در زمینه های مورد نظر، تصویری واقعی را از هیدرولوژی استان بدست آورده و از آنها در برنامه ریزی های آتی استفاده کند.

 

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز