خبرگزاری کار ایران

بهادری جهرمی خبر داد؛

ایجاد ۶ کمیته اجرایی برای مدیریت امور ایام پیش رو

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۳۵۳۳

سخنگوی دولت ابا اشاره به حال و هوای جالسه امروز هیات دولت گفت: از روز گذشته معاون اول رئیس جمهور ۶ کمیته برای گذراندن این ایام ایجاد کردند؛ کمیته‌های اجرایی و تشریفات برای برگزاری مراسم و مراسم تشییع، کمیته حقوقی و اقتصادی برای مدیریت متمرکز بر بازار چه در بازارهای پولی و مالی چه در بازارهای مصرفی عمومی کالاهای مردم، کمیته رسانه و بین الملل که از کشورهای زیادی درخواست داشتیم در مراسم شرکت کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی بهادری جهرمی درباره برگزاری جلسه هیأت دولت پس از شهادت رئیس جمهور و همراهان ایشان گفت: شهادت حضرت آیت الله رئیسی، امام جمعه تبریز، وزیر محترم امورخارجه دکتر امیر عبداللهیان و استاندار آذربایجان را به همه مردم عزیز کشورم عرض می‌کنم.

سخنگوی دولت بیان کرد: سخت است اما اعضای هیئت دولت هم در جلسه عادی دولت که روز گذشته در دقایق ابتدایی این سانحه و همزمان با تفحص‌هایی که صورت می‌گرفت تشکیل شد و هم امروز صبح که از ساعت هفت و نیم جلسه هیات دولت برگزار شد که هر دو جلسه به ریاست معاون اول بود، شرکت کردند. محور صحبت‌ها در کنار یاد و خاطره رئیس‌جمهور این بود که آیت الله رئیسی همیشه تاکیدشان این بوده مسیر خدمتی که تکلیف و وظیفه ما به مردم است نباید دچار خدشه‌ شود، روز  تعطیل برای مردم تعطیل است اما کسی که مسئولیت پذیرفته باید خدمت کند. نگاه جمع این بود که بهترین ادای دین به این شهید برزگوار این است که مسیر را ادامه دهیم.

وی ادامه داد: جلسه هیات دولت مصوبات جاری خودش را داشت که مثلا  مجلس آیین‌نامه‌هایی از دولت را با ایراد مواجه کرده بود چون زمان داشت باید بررسی می‌کردیم و تصمیم گیری لازم صورت می‌گرفت. ضریب حقوق کارکنان دولت که نیازمند اصلاح بود در هیئت وزیران اصلاح شد، لایحه موافقت‌نامه‌ای که بین ایران و سوریه داشتیم نهایی شد، اعلام پذیرشی که در قالب یک بیانیه باید به صورت کنوانسیون استرداد محکومان و مجرمین بررسی می‌شد هم به تصویب هیات وزیران رسید.

بهادری جهرمی با اشاره به این که هیات وزیران اجازه توقف امور جاری را ندارد، ادامه داد: از روز گذشته معاون اول رئیس جمهور ۶ کمیته برای گذراندن این ایام ایجاد کردند؛ کمیته‌های اجرایی و تشریفات برای برگزاری مراسم و مراسم تشییع، کمیته حقوقی و اقتصادی برای مدیریت  متمرکز بر بازار چه در بازارهای پولی و مالی چه در بازارهای مصرفی عمومی کالاهای مردم، کمیته رسانه و بین الملل که از کشورهای زیادی درخواست داشتیم در مراسم شرکت کنند.

وی افزود: در جلسه فوق العاده امروز هیات وزیران کمیته ها که از دیشب کار خودشان را آغاز کردند گزارش های خوبی دادند. در حوزه خارجی و بین الملل آقای باقری کنی با دستور معاون اول مسئول کمیته خارجی و حوزه بین الملل  شدند و با توجه شهادت آقای امیرعبداللهیان امور را در دست گرفتند.

بهادری جهرمی ادامه داد: در حوزه های اقتصادی وزرای اقتصاد، صنعت و معدن، کشاورزی و هنچنین رئیس بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه گزارشاتی را ارائه دادند الحمدالله مسیر و عهد دولتمردان با سرعت خوبی پیش می‌رفت.

وی اظهارا داشت: آقای رئیسی خودشان را خادم مردم می دانستند و می گفتند مردم حق دارند.

سخنگوی دولت ادامه داد:با رهبری مقام معظم رهبری و همراهی مردم و همراهی نهادها  و قوا ک نهضت مجدد خدمت رسانی با مدیریت آقای دکتر مخبر پیش خواهد رفت.

وی عنوان کرد: در خصوص عزای عمومی اطلاع رسانی خواهد شد، دولت پیشنهادهای داشت و اطلاع رسانی خواهد شد. کمیته اجرایی با مسئولیت آقای دکتر منصوری تصمیمات را اطلاع رسانی می شود.

بهادری جهرمی تاکید کرد: مسئله مهم این است امتحانات و آزمون های دانش آموزان که در ایامش هستیم تاکید شد برگزار شود، در برگزاری آزمون ها خللی ایجاد نشود

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز