خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله رئیسی به شهادت رسید

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۳۰۶۷

رییس‌جمهوری کشورمان در اثر حادثه سقوط بالگرد در استان آذربایجان شرقی به شهادت رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در پی حادثه سقوط بالگرد حامل رییس جمهور کشورمان در راه بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به تبریز حجت الاسلام سید ابراهیم رییسی رییس جمهوری کشورمان به شهادت رسید.

بالگرد حامل رئیس جمهور که دیروز برای بازدید از سد خداآفرین و افتتاح چندین طرح ملی و استانی به آذربایجان شرقی رفته بود در هنگام عزیمت از این سد به مقصد پالایشگاه تبریز به علت شرایط نامساعد آب و هوایی ، دچار سانحه شد.

با وجود اعزام ده‌ها گروه امدادی واکنش سریع برای امداد به  رئیس‌جمهور و همراهانش، تلاش‌ها برای پیدا کردن بالگرد سانحه دیده به علت مه آلود بودن هوا و سخت  گذر بودن منطقه جنگلی و کوهستانی، ساعتها به طول انجامید.

سرانجام بامداد امروز گروه‌های امدادی مردمی و هلال احمر با استفاده از پهپادهای ایرانی ردیاب بالگرد سانحه دیده را کشف کردند.

در این سانحه هوایی، رئیسی رئیس جمهور و همراهان او از جمله امیرعبداللهیان وزیر امورخارجه،  آیت الله آل هاشم امام جمعه تبریز،  رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، و همچنین سرتیم حفاظت رئیس جمهور و خلبانان و کادر پرواز بالگرد به شهادت رسیدند.

حجت الاسلام رییسی رییس جمهور ۶۴ ساله کشورمان که سال ۱۴۰۰ در سیزدهمین دوره انتخابات به عنوان رییس جمهور انتخاب شد، پیش از با حکم رهبر انقلاب ریاست قوه قضاییه را برعهده داشت.

وی پیش‌تر در سال های ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۸ عهده دار تولیت آستان قدس رضوی و پیش از آن دادستان کل کشور بود.

رییسی مسئولیت های قضایی خود از سال ۱۳۵۷ و همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی ایران آغاز کرد و به عنوان دادستان در کرج مشغول به کار شد و سپس دادستانی همدان را به‌طور هم‌زمان بر عهده گرفت و در سال ۱۳۶۴ جانشین دادستان تهران شد.

حجت الاسلام رییسی  رئیسی در سال ۱۳۶۸ و با حکم مرحوم یزدی رییس وقت قوه قضاییه به عنوان دادستان تهران منصوب شد.

وی ۵ سال بعد و در سال ۱۳۷۳ به عنوان رئیس سازمان بازرسی کل کشور منصوب شد و تا سال ۱۳۸۳ در این سمت بود. 

رییسی حدفاصل سال های ۱۳۸۳ تا ۱۳۹۳ در کسوت معاون اول قوه قضائیه حضور داشت.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز