خبرگزاری کار ایران

مزیت‌های برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی از زبان رئیس ستاد انتخابات کشور

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۸۹۸۱

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: دستگاه الکترونیکی اخذ رای مزیت‌هایی دارد از جمله اینکه رأی مخفی است و در آخر هم وقتی دستگاه با حضور ناطر باز می‌شود، آرا استخراج شده و برگه‌های رأی که در داخل صندوق افتاده داخل پاکتی نگهداری می‌شود. دعا کنید بتوانیم با استفاده از توان داخلی و شرکت‌های دانش‌بنیان این تجربه را کامل کنیم.

به گزارش خبرنگار  ایلنا، سید محمد تقی شاهچراغی رئیس ستاد انتخابات کشور با حضور در جمع خبرنگاران گفت: طبق جمع‌بندی که از نظرات مردم، مجریان و ناظران گرفته شده بود، چند شاخصه ویژه برای این شکل انتخابات به وجود آمد. صرفه‌جویی در وقت و هزینه، سهولت رأی دادن، دقت بالا و خوب از امتیازاتی بود که در برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی وجود داشت.

وی افزود: به همین دلایل مقرر شد در مرحله دوم نیز انتخابات الکترونیکی، در جاهایی مثل حوزه انتخابیه تهران که دارای قریب به ۳۷۰۰ شعبه است به اضافه شعب شیراز، کرمانشاه، ملایر، آبادان، تبریز و قائمشهر برگزار شود. بنابراین به‌صورت طبیعی چنین ظرفیتی در وزارت کشور و ستاد انتنخابات وجود دارد که می‌توانیم در دوره آینده به این سمت برویم که از این تکنولوژی و فناوری استفاده کنیم.

شاهچراغی  تصریح کرد: این سوال پیش آمد که چرا شمارش آرا در تهران بیش از ۳ روز طول می‌کشد به دلیل اینکه رأی امانت مردم است این دقت باید وجود داشته باشد. این دستگاه مزیت‌هایی دارد از جمله اینکه رأی مخفی است و در آخر هم وقتی دستگاه با حضور ناطر باز می‌شود، آرا استخراج شده و برگه‌های رأی که در داخل صندوق افتاده داخل پاکتی نگهداری می‌شود. دعا کنید بتوانیم با استفاده از توان داخلی و شرکت‌های دانش‌بنیان این تجربه را کامل کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز