خبرگزاری کار ایران

در تماس با ایلنا عنوان شد؛

افزایش پرسه سگ‌های بلاصاحب و سلب آرامش شهروندان شوش

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۹۳۴۰

جولان و پرسه سگ‌های بلاصاحب در بلوارها و خیابان‌های شهر شوش، سلامت زیستی و امنیت روانی شهروندان مناطق مختلف این شهر را به مخاطره انداخته و نیازمند چاره اندیشی از سوی دستگاه‌های مسئول است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، حضور سگ‌های بلاصاحب به عنوان یک معضل اساسی موجب سلب آرامش مردم شهرستان شوش در نقاط مختلف شده و جمع‌آوری این حیوانات خواسته و مطالبه‌ای عمومی است که تعدادی از شهروندان در تماس با ایلنا خواهان رسیدگی به این معظل اجتماعی هستند.

این شهروندان می‌گویند: تعداد سگ‌های بلاصاحب در سطح بلوارها، خیابان‌ها و کوچه‌های این شهر نسبت به سال‌های گذشته افزایش یافته است و ازدیاد این حیوانات و پرسه زنی آنها در اماکن مسکونی، موجب نارضایتی شدید مردم شده است.

برخی کارشناسان، رهاسازی سگ‌های گله، نگهبان و شکاری در حاشیه شهرها و روستاها را عامل افزایش جمعیت این حیوانات می‌دانند.

برخی دیگر از صاحب نظران عادت غلط برگرفته از عواطف و احساسات مبنی بر غذا دادن به سگ‌ها را در افزایش تعداد آنها ذکر می‌کنند.

وجود سگ‌های بلاصاحب علاوه بر اینکه مناظری نازیبا و مشمئزکننده در سطح شهر و روستا ایجاد می‌کند، سلامت زیستی مردم را نیز به مخاطره می‌اندازد.

این سگ‌ها عمدتا ناقل انواع ویروس، انگل و باکتری‌های بیماری زا هستند که از طریق بزاق، مدفوع یا ادرار آنها قابل انتشار و سرایت به دیگر مناطق است.

جمع‌آوری، نگهداری و عقیم سازی سگ‌های بلاصاحب یک عزم همه جانبه و جدی از سوی ادارات متولی نظیر شهرداری، حفاظت محیط زیست، دامپزشکی و علوم پزشکی را می‌طلبد.

در همین خصوص یحیی میثم مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان شوش به ایلنا گفت: جمع‌آوری این سگ‌ها در حوزه اختیار ما نیست و شهرداری می‌بایست در این خصوص اقدام کند.

خبرنگار ایلنا هنوز موفق به دریافت نظر مسئولان شهرداری شوش جهت اقدامات صورت گرفته این دستگاه متولی نشده است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز