خبرگزاری کار ایران

آکسیوس گزارش داد:

تلاش نتانیاهو برای جلوگیری از دستیابی دولت آمریکا به اطلاعات متضاد با خط خود

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۳۶۱۶

منابع آگاه از اقدام نخست وزیر رژیم صهیونیستی به منع سران اطلاعاتی و امنیتی این رژیم از دیدار با مقام های آمریکایی خبر دادند.

به گزارش ایلنا به نقل از آکسیوس، «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی از زمان آغاز جنگ غزه چندین بار از ملاقات سران اطلاعاتی و امنیتی اسرائیل با مقام ها و قانونگذاران آمریکایی جلوگیری کرده است.

مقام های آمریکایی به آکسیوس گفتند که آخرین تلاش‌های «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای کنترل پیام‌های مربوط به جنگ سه هفته پیش انجام شد، زمانی که او مانع از ملاقات رؤسای موساد، سرویس امنیت داخلی و سازمان‌های اطلاعاتی و امنیتی با سناتور «مارکو روبیو»، معاون کیبته اطلاعات سنای آمریکا شد.

طبق این گزارش، مقام های آمریکایی و برخی از منتقدان نتانیاهو در اسرائیل، این را نشانه ای از شک و تردید فزاینده درباره سازمان اطلاعاتی، نظامی و امنیتی این رژیم می دانند که دیدگاه های متفاوتی درباره نحوه مدیریت نتانیاهو در جنگ دارند.

یک مقام اسرائیلی گفت: « از هفتم اکتبر تاکنون تنها یک هیئت کنگره به اسرائیل سفر و با رؤسای موساد و سرویس امنیت داخلی دیدار کرده است که نسبت به قبل از جنگ کاهش قابل توجهی دارد».

یک مقام آمریکایی نیز گفت: «دفتر نتانیاهو از برگزاری چندین نشست میان سرویس امنیت داخلی و مقام های وزارت خارجه آمریکا از جمله باربارا لیو، دستیار وزیر امور خارجه در امور خاور نزدیک جلوگیری کرد».

مقام های آمریکایی و اسرائیلی همچنین فاش کردند که نتانیاهو چند ماه پیش تلاش کرد تا از ملاقات «آنتونی بلینکن»، وزیر امور خارجه آمریکا با «هرزی هالیوی»، رئیس ستاد ارتش اسرائیل جلوگیری کند و راهکار میانه این بود که هالیوی به جلسه بین بلینکن و اعضای کابینه جنگ رژیم صهیونیستی ملحق شود. 

آکسیوس به نقل از یک مقام آمریکایی نوشت: «موارد متعددی از این دست وجود داشت و برای ما روشن بود که نتانیاهو تنها در تلاش است تا از دستیابی دولت آمریکا به اطلاعاتی که در تضاد با خط وی است، جلوگیری کند».

 

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز