خبرگزاری کار ایران

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا:

درباره گزارش‌ها مبنی بر مبادله اسرا در ازای آزادی ناوالنی اظهارنظر نمی‌کنم

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۲۷۷۲

سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده اعلام کرد که درباره گزارش‌ها مبنی بر این‌که پیش از این، مذاکراتی درباره مبادله احتمالی زندانیان با روسیه در ازای آزادی منتقد فقید کرملین وجود داشته است، اظهار نظر نمی‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از سی‌ان‌ان، «متیو میلر» سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده اعلام کرد که درباره گزارش‌ها مبنی بر این‌که پیش از این مذاکراتی درباره مبادله احتمالی زندانیان با روسیه در ازای آزادی «الکسی ناوالنی» منتقد فقید کرملین وجود داشته است، اظهار نظر نمی‌کند.

میلر گفت: «من قرار نیست درباره مذاکرات داخلی یا اقدام‌هایی که برای آزادی زندانیان خارج از کشور انجام می‌شود، صحبت کنم. ما مدت‌ها خواستار آزادی الکسی ناوالنی بودیم».

وی همچنین از بیان این‌که آیا چنین معامله‌ای شامل آزادی «پل ویلان» یا «ایوان گرشکویچ» شهروندان آمریکایی بازداشت‌شده در روسیه نیز می‌شد یا خیر، خودداری کرد. 

میلر تأکید کرد: «من درباره گفت‌وگوهایمان با شرکای دیپلماتیک خود در خصوص تلاش برای آزادی آمریکایی‌های بازداشت‌شده، صحبتی نمی‌کنم».

یک مقام غربی به سی‌ان‌ان گفت که پیش از این گزارش‌هایی مبنی بر رایزنی‌های اولیه در خصوص مبادله اسرا در ازای آزادی ناوالنی و شهروندان آمریکایی در جریان بود اما هیچ پیشنهاد رسمی قبل از مرگ ناوالنی ارائه نشده بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز