خبرگزاری کار ایران

آنروا:

بیش از ۸۰ درصد جمعیت غزه از زمان آغاز درگیری‌ها آواره شده‌اند

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۴۶۹۹

آژانس آوارگان فلسطینی سازمان ملل متحد (آنروا) اعلام کرد که تقریباً یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر، معادل بیش از ۸۰ درصد از کل جمعیت غزه، از زمان آغاز جنگ بین حماس و اسرائیل آواره شده‌اند.

به گزارش ایلنا به نقل از سی‌ان‌ان، آژانس آوارگان فلسطینی سازمان ملل متحد (آنروا)  اعلام کرد که تقریباً یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر، معادل بیش از ۸۰ درصد از کل جمعیت غزه، از زمان آغاز جنگ بین حماس و اسرائیل آواره شده‌اند.

این نهاد سازمان ملل اعلام کرد که نزدیک به یک میلیون و ۲۰۰ هزار آواره در ۱۵۶ مرکز آنروا در سراسر نوار غزه پناه گرفته بودند. اکثریت آنها معادل تقریباً یک میلیون نفر، در مراکزی در مرکز و جنوب غزه، در مناطقی از جمله خان یونس و رفح، مستقر بودند.

آنروا اعلام کرد: «میانگین تعداد آوارگان داخلی در پناهگاه‌های آنروا ۱۰ هزار و ۳۲۶ نفر است که بیش از چهار برابر ظرفیت این پناهگاه‌ها است».

«توماس وایت» مدیر امور آنروا در غزه، گفت که «موج دیگری از آوارگی» در حال وقوع است و وضعیت انسانی در حال بدتر شدن است، زیرا نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی عملیات خود را در جنوب غزه، از جمله در رفح، جایی که صدها هزار فلسطینی در آن به سر می برند، تشدید کرده‌اند. 

وایت در شبکه «ایکس» نوشت: «مردم از ما برای پیدا کردن مکانی امن کمک می‌خواهند. ما چیزی برای گفتن به آنها نداریم».

وی ادامه داد: «جاده‌های منتهی به جنوب به سمت رفح مملو از ماشین‌ها و گاری‌های حامل مردم و دارایی‌های ناچیز آن‌هاست».

این آژانس ملل  تأکید کرد که ۲۱۸ آواره داخلی در حین پناه گرفتن در تاسیسات آنروا جان خود را از دست داده و ۹۰۱ نفر نیز مجروح شده‌اند.

 

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز