خبرگزاری کار ایران

چرا باید در بهار به جنوب سفر کنید؟

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۶۲۶۷

اگر در بهار قصد سفری جذاب، خاطرانگیز و دلپذیر را دارید ما پیشنهاد می‌کنیم که به جای هر مقصد دیگری به جنوب ایران سفر کنید و از شیراز تا قشم و هنگام یکی از شهرهای جنوبی را برای اقامت و گردش انتخاب کنید.

فکر کنیم می‌خواهیم با خودروی شخصی به جنوب برویم. سفر به جنوب با ماشین شخصی سفری هیجان انگیز، خاطره‌انگیز و خاص است که تجربه‌ای بی‌نظیر برای شما به ارمغان می‌آورد. هر چند سفر به جنوب با خودروی شخصی سخت و دردسرهای خاص خود را دارد، اما چنان لذت بخش است که در نهایت شما همه‌ی دردسرهای آن را فراموش می‌کنید.

شاید بپرسید چرا با وجود قطار و هواپیما باید به فکر یک سفر طولانی به جنوب با ماشین بود؟ سوال درستی است. سفر به جنوب با ماشین شخصی تنها وقتی برای شما مناسب است که قصد سفری کنجکاوانه به جنوب ایران را داشته باشید، سفری که در آن با مردم و فرهنگ‌های متفاوت جنوب ایران هم‌نفس شوید.

یادتان باشد اگر مقصد شما برای سفر شهرهایی مثل اهواز، بندر عباس یا قشم است، حداقل یک سفر ۱۲۰۰ کیلومتری را پیش روی خود دارید که می‌تواند به بیش از ۱۸۰۰ کیلومتر هم برسد. با توجه به این مسافت قبل زدن به جاده بد نیست که چند نکته را رعایت کنید.

3 نکته برای سفر به جنوب با خودروی شخصی

نکته اول: در سفر به جنوب با ماشین شخصی اول از همه ماشین را سرویس کنید! حتما قبول دارید که نمی‌شود یک سفر هزار کیلومتری را بدون ماشین سالم و سرحال به سرانجام رساند. از موتور تا لاستیک‌ها تمام نقاط ماشین را سرویس کنید، هر ایراد به ظاهرا کوچکی را رفع و تمام کارهای ضروی ماشین را انجام دهید.

نکته دوم: ماشین خراب درست می‌شود، اما همسفر باد عوض شدنی نیست. راه طولانی و گرم است، پس همسفرانی انتخاب کنید که مثل شما به کشف نقاط جدید، تماشای جاده و آشنا شدن با مردم علاقه‌مند باشد.

چرا باید در بهار به جنوب سفر کنید؟

نکته سوم: تجهیزات کاملی داشته باشید. از ابزار تعمیر ماشین تا ابزار لازم برای کمپ زدن و وسایلی مثل قرص و چسب زخم، مطمئن باشید چیزی را از قلم نمی‌اندازید. اگر قصد سفر در تابستان را دارید وسایل خنک کننده، کلمن و هر چیز دیگری که باعث کاهش دمای بدن شود مفید خواهد بود.

در بهار به شیراز سر بزنید

مقصد نهایی شما هر شهری می‌خواهد باشد، اما در راه رفتن به جنوب ایران حتما از شیراز عبور کنید. شیراز به عنوان یکی از کلان‌شهرها، مرکز توجه گردشگران و توریست‌هایی است که می‌خواهند با هنر و تمدن کهن ایران آشنایی پیدا کنند. در این بین نباید فراموش کرد که برای سفر به این شهر بزرگ و پر رفت‌وآمد، نیاز به یک راهنمای جامع سفر به شیراز داریم تا هیچ‌کدام از زیبایی‌هایش را از دست ندهیم و بتوانیم در مدتی که مهمان شیراز هستیم، از حضور در آن بهترین استفاده را ببریم.

این شهر مراکز تفریحی و گردشگری بسیاری دارد و از جاذبه‌های طبیعی متنوعی برخوردار است و به شیراز شهر بهار نارنج معروف است. به همین سبب گزینه مناسبی برای سفر در تعطیلات بهاری خواهد بود.

چرا باید در بهار به شیراز رفت؟

 

مهم‌ترین مسئله در سفر به شیراز سفر به این شهر در یک فصل خوب و داشتن راهنمای جامع سفر به شیراز است. توجه به آب و هوای این شهر است. آب و هوای شهر شیراز به علت موقعیت جغرافیایی که دارد، گرم و خشک است. طبیعتاً چنین آب و هوایی در فصل تابستان تشدید می‌شود. در صورتی که شهر محل سکونت شما از جمله شهرهای کوهستانی است، سفر در فصل تابستان اصلاً مناسب نخواهد بود.

اردیبهشت ماه و فصول پاییز و زمستان، زمان‌هایی هستند که شیراز در بهترین موقعیت آب و هوایی خود قرار دارد. به خصوص اردیبهشت‌ماه که حال و هوای شیراز در آن زمان خبر از بهارنارنج‌های سرمست می‌دهد.

همانطور که می‌دانید برخی از بهترین و شناخته شده‌ترین جاذبه‌های باستانی ایران در سراسر جهان در شیراز هستند. ببینیم در شیراز چه چیزی در انتظارمان است. نگاهی گذرا به مکان ایرانگردی در این شهر عالی خواهیم داشت.

چرا باید در بهار به جنوب سفر کنید؟

لیست جاذبه‌های تاریخی شیراز

    مجتمع زندیه

    مسجد نصیرالملک

    مسجد عتیق

    دروازه قرآن

    آرامگاه حافظ

    آرامگاه سعدی

    شاه چراغ

    سرای مشیر

    کوچه باغ قصرالدشت

    مدرسه خان

    باغ ارم

    باغ نارنجستان قوام

    باغ دلگشا

    باغ جنت (بهشت).

    باغ عفیف آباد

    باغ جهان نما

    موزه تخت جمشید

    موزه هنرهای تجسمی یا هنرهای معاصر شیراز

    موزه آب شیراز

    خانه شاپوری

    مجموعه تخت جمشید

    مجموعه پاسارگاد و آرامگاه کوروش

    نقش رستم

    نقش رجب

    دشت ارژن یا دشت ارژن

    دریاچه مهارلو

    تنگ بستانک

    آبشار مارگون

    تنگه راغز

هنگام؛ جزیره‌ای برای سکون

بعد از شیراز پیشنهاد سلام نو برای مقصد نهایی هنگام است؛ هرچند قشم، کیش، بوشهر، اهواز و آبادان هم گزینه‌های جذابی هستند. به لحاظ موقعیت جغرافیایی پی بردیم جزیره هنگام کجاست، اینکه بدانیم این جزیره کوچک و دیدنی تنها 36.6 کیلومتر مربع وسعت دارد و 9 کیلومتر طول و 6 کیلومتر عرض آن سبب شده تا به صورت مخروطی ناقص به نظر بیاد، خالی از لطف نیست. هنگام با تمام شگفتی‌ها و زیبایی‌های درخور توجهی که دارد از شهر قشم 53.7 کیلومتر و از بندرعباس 79.6 کیلومتر فاصله دارد، به همین جهت برای سفر به آن لازم است تا از طریق هواپیما یا شناور به قشم رفت و بعد از قشم به وسیله قایق به جزیره هنگام رسید.

چرا باید در بهار به جنوب سفر کنید؟

با توجه به اینکه می‌دانیم جزیره هنگام کجاست، برای سفر به آن نیاز است به جزیره قشم رفت و از قشم تا هنگام چه فاصله‌ای وجود دارد، خوب است شیوه‌هایی که برای رسیدن به قشم امکان‌پذیر هستند را مرور کنیم. بسیاری از مسافران و گردشگران برای سفر به هنگام از هواپیما استفاده می‌کنند البته لازم به ذکر است پرواز مستقیمی به هنگام این جزیره پر رمز و راز و کوچک وجود ندارد و بایستی خود را به وسیله پرواز به قشم یا بندرعباس رساند و بعد از آن با استفاده از شناور به هنگام دسترسی پیدا کرد.

در سفر زمینی می‌توان خود را به اسکله شهید حقانی و بندر پل در بندرعباس رساند و بعد به وسیله شناورهای مسافربری یا حمل خودرو به اسکله شهید ذاکری و بندر لافت در جزیره قشم رفت، بعد از رسیدن به قشم نیاز است تا مسیری زمینی را تا جنوب شرقی قشم طی کرد و با قایق از اسکله کندالو به اسکله هنگام دسترسی پیدا کرد.

جالب است بدانیم این جزیره کوچک با داشتن موقعیت خاص نه تنها مورد توجه دیگران بوده و متأسفانه سال‌ها در اشغال و استعمار قرار داشته بلکه زیستگاه گونه‌هایی از جانورهای کم‌یاب در زمین است، جانورهایی که وجود هر کدام یک از آن‌ها گواهی بر خاص و منحصربه فرد بودن هنگام به عنوان یک زیستگاه هستند.

ساحل نقره‌ای هنگام: جزیره هنگام با داشتن 50 کیلومتر نوار ساحلی، مناظر متنوعی از ساحل‌های صخره‌ای و شنی به چشم هر مشتاقی هدیه می‌دهد. ساحل نقره‌ای از جاذبه‌های مشهور جزیره به حساب می‌آید چرا که انگار به جای شن در این ساحل نقره وجود دارد و این به دلیل کانی‌های موجود در خاک این نقطه است که با درخشش باورنکردنی خود این ساحل را جذاب و مهم کرده.

تماشای دلفین‌های هنگام: از جذاب‌ترین تجربه‌هایی که با سفر به هنگام می‌شود کسب کرد رفتن به این جزیره برای دیدن شنا و بازیگوشی دلفین‌ها در بازه اواسط پاییز تا اواسط بهار است. به طور معمول بومی‌ها پیشنهاد می‌کنند تا در صبح زود و زمانی که دریا صاف و آرام است دل به دریای خروشان بزنیم و از تماشای دلفین‌هایی که برای تولید مثل به خلیج همیشه فارس آمده‌اند، لذت ببریم.

پایان رپرتاژ آگهی
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز