خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل شرکت آبفا فارس خبرداد؛

بارندگی در فارس به ۲۵۳ میلیمتر رسید

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۲۵۴۹

۸۳ درصد از میانگین بلند مدت بارندگی استان محقق شد

مدیر عامل شرکت آبفا فارس گفت:سامانه بارشی اخیر که از ۲۴ اردیبهشت ماه وارد استان شد، نزدیک ۶ میلیمتر به میانگین بارش استان اضافه کرد و در مجموع از ابتدای سال آبی جاری تاکنون بطور متوسط، ۲۵۳ میلی‌متر باران در فارس باریده است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای فارس ، سیاوش بدری  افزود: بارندگی های بهاری چهره کم آبی امسال را کمی ترمیم کرده در مجموع حجم آب پشت سدهای در حال بهره برداری استان را بهبود بخشید. 

 وی افزود:  میزان اختلاف بارندگی استان فارس با بارش بلند مدت مشابه حدود ۱۶ درصد کاهش دارد.  

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای فارس با اشاره به میزان ثبت بارندگی در ایستگاه‌های مختلف گفت: بیشترین بارش طی جبهه بارندگی اخیر به ترتیب ایستگاه برغان  ۳۲ میلی‌متر، درودزن  ۲۲ میلی‌متر و شیراز ۱۵ میلی‌متر ثبت شده است. 

بدری ادامه داد: تاکنون فقط ۸۳ درصد از میانگین بلند مدت بارندگی استان محقق شده لذا صرفه جویی در همه بخش های مصرفی آب شامل شرب و بهداشت، صنعت و خدمات و بخصوص کشاورزی توصیه می‌شود. 

رئیس هیئت مدیره شرکت آب منطقه‌ای فارس گفت: تعداد ۹ سد با مجموع گنجایش ۲ میلیون و۹۳۶هزار متر مکعب دراستان فارس بهره‌برداری می‌شود که آب موجود پشت سدهای در حال بهره برداری  یک میلیون و ۳۱۲ متر مکعب یعنی ۴۵ درصد از حجم کل  و میزان حجم آب مفید ۸۴۱ میلیون متر مکعب یعنی  ۳۴ درصد است. 

این مقام مسوول اضافه کرد: با در نظر گرفتن حجم آب پایداری از مجموع آب پشت سدها، که معادل ۸۴۱ میلیون مترمکعب  قابل استفاده است. 

لازم به ذکر است ۹سد در حال بهره‌برداری در استان فارس وجود دارد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز