خبرگزاری کار ایران

سرپرست آموزش و پرورش لرستان:

۱۷ هزار معلم در سطح استان مشغول امر تعلیم و تربیت هستند

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۲۴۱۴

سرپرست آموزش و پرورش لرستان گفت : ۱۷ هزار معلم در سطح استان مشغول امر تعلیم و تربیت هستند.

به گزارش ایلنا، یونس بهاروند ایرانیا امروز شنبه در شورای آموزش و پرورش با بیان اینکه سربلندی یک ملت در سایه تعلیم و تربیت است، اظهار داشت: ۳۵۴ هزار دانش آموز در این استان تحصیل می کنند و ۱۷ هزار معلم نیز مشغول امر تعلیم و تربیت هستند.

وی با بیان اینکه ۲۵ هزار فرهنگی بازنشسته در این استان وجود دارد افزود: اکنون ۵۴ هزار نفر در مجموعه آموزش و پرورش حضور دارند.

سرپرست آموزش و پرورش لرستان به وضعیت جغرافیایی و پراکندگی تعداد روستاهای استان اشاره کرد و ادامه داد: اختصاص معلم و مدارس با توجه به شرایط توپوگرافی استان کار دشواری است.

بهاروند ایرانیا عنوان کرد: با توجه به شعار دولت سیزدهم در امر ایجاد عدالت آموزشی به منظور جایگزینی مدارس کانکسی بالای ۱۰ نفر در لرستان ۱۶۸ طرح آموزشی اجرایی شده است.

وی تاکید کرد: در راستای اجرای این طرح ها احداث ۱۰۰ مدرسه آغاز و اکنون ۷۰ مورد آماده است و ۳۰ طرح دیگر تا پایان بهار آماده می شود و ۶۸ مورد مابقی نیز تا پایان سال در صورت تامین اعتبار اجرا می شود.

سرپرست آموزش و پرورش لرستان گفت: تقویت رشته های فنی و حرفه ای با تجهیز و احداث هنرستان ها در راستای بحث اشتغال و توجه دولت سیزدهم به این مهم در اولویت قرار گرفته است تا دانش آموزان بتوانند مهارت آموزی کنند.

وی افزود: اکنون پنج هنرستان در دست احداث است که از این تعداد مراکز دورود و الیگودرز و الشتر به زودی بهره برداری شده و هنرستان نورآباد نیز سال ۱۴۰۴ بهره برداری می شود.

بهاروند ایرانیا اظهار داشت: احداث سه هنرستان کشاورزی در خرم آباد نورآباد و بروجرد نیز در سفر وزیر آموزش و پرورش مصوب شده است.

سرپرست آموزش و پرورش لرستان با بیان اینکه لرستان در حوزه تجهیزات با کمبودهایی مواجه است عنوان کرد: سال گذشته ۲۲۰ میلیارد ریال در این راستا جذب شد که از این میزان ۱۶۰ میلیارد ریال در حوزه هنرستان بوده است.

وی اضافه کرد: امسال نیز ۷۵۰ میلیارد ریال در حوزه تجهیزات اختصاص یافته است و تاکنون ۵۰۰ میلیارد ریال از این مبلغ تخصیص و در مراحل خرید و مناقصه قرار داریم.

بهاروند با اشاره به اینکه اکنون ۸۴ فضای ورزشی و مدرسه ای در استان وجود دارد اظهار داشت: همچنین ۱۰ فضای آموزش در استان در حال ساخت است.

وی ادامه داد: بیش از ۵۰۰ نشست بصیرت افزایی و ۲۰۰ کارگاه تحکیم خانواده و جوانی جمعیت در سطح استان برگزار شده است.

سرپرست آموزش و پرورش لرستان در ادامه با اشاره به برگزاری جشنواره خیرین مدرسه ساز افزود: ۳۰ درصد اعتبارات از کمک های خیرین مدرسه ساز است.

وی با بیان اینکه از سیل سال ۹۸ تاکنون ۳۵ مدرسه نیمه کاره باقی ماند و هفت مدرسه تکمیل شد و نتوانستیم طلب پیمانکاران را پرداخت کنیم افزود: درصد اعتبارات استانی فصل آموزش و پرورش لرستان نسبت به ملی بسیار کم است چراکه در لرستان ۲.۵ درصد و میانگین کشوری ۶.۶ درصد است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز