خبرگزاری کار ایران

خسارت ۲ هزار و۸۷۰ میلیارد ریالی تگرگ و سیل به بخش کشاورزی نیشابور

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۲۴۰۳

دبیر ستاد مدیریت بحران شهرستان نیشابور گفت: وقوع سیل و بویژه تگرگ در چهارشنبه گذشته ۲ هزار و ۸۷۰ میلیارد ریال به بخش کشاورزی و تاسیسات آبیاری این شهرستان خسارت وارد کرده است.

به گزارش ایلنا از مشهد، احمد بوژمهرانی اظهار کرد: بیشتر این خسارت‌ها ناشی از سیل و بقیه مربوط به تخریب ۹ رشته قنات و آب بردگی سه کیلومتر شبکه آبرسانی بوده است.

وی گفت: در جریان تگرگ اخیر ۳۵۵ هکتار از اراضی دیم، هزار و ۵۷۵ هکتار از اراضی کشت آبی و ۶۸۰ هکتار از باغات شهرستان در بخش مرکزی نیشابور آسیب دیده‌اند.

دبیر ستاد مدیریت بحران شهرستان نیشابور بیان کرد: بر اثر بارش های هفته گذشته منازل زیادی در شهر نیشابور دچار آبگرفتگی شد که از این میان ۱۰ واحد مسکونی به شدت آسیب دیده و نیازمند بازسازی هستند.

وی همچنین افزود: بارش های دیروز موجب بروز سیل در بخش سرولایت نیشابور شد که راه‌های روستایی این بخش از جمله در روستاهای «عشق آباد، چکنه اولیا و ساقی بیک» را به شدت تحت تاثیر قرار داد و خساراتی به تاسیسات راه روستایی منطقه وارد کرد.

بوژمهرانی تصریح کرد: در حال حاضر همه راه‌های بین شهری و روستایی شهرستان بازگشایی شده و یا با ایجاد مسیرهای دسترسی تردد هرچند به سختی اما در این مسیرها برقرار شده است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز