خبرگزاری کار ایران

برای امروز شنبه؛

هوای ۹ شهر خوزستان در وضعیت خطرناک و آلوده قرار دارند

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۲۳۹۰

آلودگی‌های مستمر هوا همچنان گریبان‌گیر خوزستانی‌ها شده تا نشان دهنده بی‌اثر بودن اقدامات بازدارنده در سال‌های اخیر باشد.

به گزارش ایلنا از خوزستان، آلودگی‌های هوا در برخی شهرهای خوزستان همچنان روند افزایشی دارد که این موضوع نشان دهنده عدم اقدامات موثر یا ناکارآمدی طرح‌های بازدارنده توسط دستگاه‌های متولی است.

امروز شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، براساس اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور، در ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت هشت صبح امروز، بر اساس اندازه‌گیری ذرات معلق با اندازه ۲.۵ میکرون، وضعیت هوا در ایستگاه‌های استانداری، حفاری، نیوساید و اداره کل محیط زیست در شهر اهواز و شهرهای آبادان، خرمشهر، شادگان و کارون با شاخص‌ ۵۰۰ میکروگرم بر مترمکعب در وضعیت خطرناک تنفسی قرار دارد.

بر اساس این گزارش، وضعیت هوای شهرهای شوشتر با شاخص ۱۵۴ و ماهشهر ۱۸۳ ناسالم گزارش شده است و هوای بهبهان ۱۳۱ و هندیجان ۱۴۰ بوده که هوای این شهرها نیز در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفته‌اند.

براساس نظر کارشناسان و محیط زیست استان، وجود صنایع آلاینده در خوزستان از جمله نفت، گاز، پتروشیمی، فولاد، نیشکر و... موجب شده تا میزان آلایندگی در نقاط شهری و روستایی بالا باشد که این موضوع باعث بروز مشکلات بهداشتی و زیست محیطی برای ساکنان شده است.

در چنین شرایطی، افراد مبتلا به بیماری قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان در شرایطی که هوا "ناسالم" است، باید از فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل خودداری کنند و سایر افراد نیز باید این گونه فعالیت‌ها را کاهش دهند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز