خبرگزاری کار ایران

مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان زنجان مطرح کرد؛

تشکیل قرارگاه شهید آوینی در راستای هم افزایی فرهنگی در استان

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۰۴۷۰

لزوم حضور مدیران دستگاه ها در مساجد شهرک های اقماری

به گفته مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان، در ۶ ماهه نخست امسال سوگواره ملی کودکان و نوجوانان، اجرای طرح نشاط و تعالی مسجد و محله، آفرینواره آیین های عزاداری زنجانی ها، رویداد فرهنگی غواصان دریادل و خط شکنان و تربیت حافظان قرآنی مصوب قرارگاه شهید آوینی اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، اصغر حاج علی اکبری،  امروز در دیدار با رئیس کل دادگستری استان زنجان، گفت: در رویکرد مجموعه فرهنگ و هنر استان سند مهندسی فرهنگی برش استان و فعالیت های تعریف شده ناظر بر مسائل هویتی و ارزشی دنبال می شود.

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان، با یادآوری اینکه استان زنجان جزو ۱۲ استان دارای سند مهندسی فرهنگی است، گفت: این سند در بازه زمانی ۵ ساله در شورای فرهنگ عمومی استان با حضور امام جمعه و استاندار زنجان در سال ۱۴۰۰ رونمایی شد.

علی اکبری، با بیان اینکه در این سند پنج مساله فرهنگی استان کمبود فضا، مکان و امکان تعاملات مناسب فرهنگی و اجتماعی، تضعیف بنیان خانواده و کاهش جمعیت، ضعف کارکردی موجود در فرهنگ عمومی و کاهش نشاط اجتماعی، غفلت از هویت تاریحی، هنر ایرانی و تمدن اسلامی و کم توجهی به فرهنگ کار، تولید و اقتصاد دانش بنیان مورد توجه قرار گرفته است، گفت: در این سند اقدامات استانی و وظایف دستگاه های اجرایی به تفکیک بیان شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، همچنین به تهیه شناسنامه فعالیت های فرهنگی توسط دستگاه های مجری در این سند اشاره کرد و گفت: در کنار نقشه مهندسی فرهنگی، قرارگاه شهید آوینی در دستگاه های فرهنگی تشکیل شده است تا هر ۶ ماه برنامه های فرهنگی ناظر بر هویت و ارزش های استان پیشنهاد و اجرا شود.

علی اکبری، با اشاره به برنامه های  ۶ ماهه پیش بینی شده در قرارگاه شهید آوینی گفت: برگزاری سوگواره ملی کودکان و نوجوانان، اجرای طرح نشاط و تعالی مسجد و محله، آفرینواره آیین های عزاداری زنجانی ها، رویداد فرهنگی غواصان دریادل و خط شکنان و تربیت حافظان قرآنی در استان اجرا می شود.

وی با یادآوری اینکه برای پیشبرد سند مهندسی فرهنگی استان نیازمند تعامل و همفکری علما و فضلای استان مورد نیاز است، گفت: در دهه کرامت جشن های مادر دختری در چهار امامزاده استان زنجان به منظور حضور حداکثری مردم در برنامه های فرهنگی پیش بینی شده است.

در ادامه محسن اسلامی، نیز به فعالیت ۳۸۶ باب کانون عمومی و ۲۴ کانون تخصصی خواهران در استان زنجان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۱۵ هزار و ۷۰۰ نفر عضو سامانه بچه های مسجد است.

 مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان، به حضور مدیران دستگاه های اجرایی در مساجد استان در مناسبت های مختلف سال اشاره کرد و گفت: حضور مدیران دستگاه ها بالاخص قضات در مساجد شهرک های اقماری مورد انتظار است.

در پایان این مراسم حکم تقدیر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به حجت الاسلام فرجی برحق تقدیم شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز