خبرگزاری کار ایران

مدیرکل صمت خراسان رضوی مطرح کرد؛

پیگیر مشکلات و رفع پلمب طلافروشی های مشهد هستیم

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۹۸۸۰

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: طبق مصوبه کمیسیون نظارت بر اصناف مرکز استان که با حضور هیات مدیره اتحادیه صنف طلا، نقره و جواهر مشهد برگزار شد، دغدغه های طلافروشان در خصوص مالیات پیگیری و برداشتن مهر و موم چند واحد طلافروشی آغاز شده است.

به گزارش ایلنا از مشهد، امیررضا رجبی اظهار کرد: طی چند روز اخیر چندین نشست در سطح ملی با حضور مسوولان دستگاه های ذیربط و رؤسای اتحادیه های طلا و همچنین در خراسان رضوی نشست های متعدد از جمله ۲ نشست فوق‌العاده کمیسیون نظارت بر اصناف مرکز استان با حضور هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر مشهد برگزار شد.

وی افزود: در این نشست ها دغدغه‌های فعالان حوزه طلا بررسی و در نهایت با صلاحدید مسوولان در وزارت صنعت، معدن و تجارت و با هماهنگی سایر دستگاه‌های اجرایی در راستای رفع ابهام تصمیماتی اخذ و ابلاغ شد.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: از مهمترین این تصمیمات، موضوع "مالیات بر عایدی سرمایه" بود که اگرچه این موضوع نیز به عنوان قانون نهایی و ابلاغ نشده است ولی در سند پیش بینی شده تصریح شده است که در وهله نخست شامل صنف طلا فروش نشود و در وهله دوم برای مردم هم تا سقف ۱۵۰ گرم معاف باشد و برای مواردی که افراد طلای خود را به طلافروش می فروشند به هر میزان که باشد در صورت ثبت در سامانه مودیان معاف از مالیات شود.

رجبی افزود: نکته دیگر اعلام موجودی طلا است که تاکید شد صرفا آن بخش از طلا که در جریان تولید و فروش قرار گرفته مدنظر است و بخشی که به عنوان دارایی و سرمایه افراد صنفی است را شامل نمی شود همچنین موضوع قاچاق نیز برای واردات و صادرات و تولیدکنندگان مطرح است و در سطح کاسبان خرد مورد نظر نیست.

وی اظهار کرد: با توجه به مصوبه نشست اخیر کمیسیون نظارت بر اصناف مرکز استان و با حضور هیات مدیره اتحادیه مقرر شد همزمان با بازگشایی واحدهای طلافروشی در سطح مشهد تعدادی از مغازه های مهر و موم شده نیز رفع پلمب شد.

طلافروشان مشهد هفته گذشته در اعتراض به مشکلات خود در ثبت اطلاعات در سامانه جامع تجارت، تعطیل کرده بودند که دستگاه های اجرایی خراسان رضوی تعدادی از مغازه های آنها را مهر و موم کردند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز