خبرگزاری کار ایران

معاون قضایی دادگستری گیلان خبر داد؛

احیا و راه اندازی ۳ واحد اقتصادی ورشکسته در گیلان

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۹۵۷۳

معاون قضایی رییس کل دادگستری گیلان از احیای ۳ واحد اقتصادی ورشکسته در استان خبر داد و گفت: شرایط اشتغال به کار ۶۷۳ نفر در این شرکت‌ها فراهم شده است.

به‌ گزارش ایلنا از رشت، ایمان غریب نواز با اشاره به اینکه ورشکستگی وضعیتی است که نشان دهنده رویداد بحران برای یک تاجر و بازرگان است در همین راستا قانون، مدیریت این بحران اقتصادی را بر عهده‌ی دادگستری گذاشته تا با تأسیس اداره‌ی تصفیه امور ورشکستگی به حل این بحران بپردازد.

غریب نواز هدف اصلی مدیریت بحران ورشکستگی را حفظ حقوق بستانکاران و کمک به احیای وضعیت ورشکستگان عنوان نمود و گفت: اداره امور ورشکستگی در استان گیلان از اسفند ۱۳۹۹ تأسیس شده و از آن پس کلیه پرونده‌های ورشکستگی استان به این اداره ارجاع شده است.

وی با اعلام اینکه از فروردین ۱۴۰۰ تاکنون ۴۴ فقره پرونده ورشکستگی به این اداره ارجاع شده که تعداد ۳۰ فقره از این پرونده‌ها به شرکت‌های تجاری و مابقی به اشخاص حقیقی تعلق داشته است؛ ابراز داشت: ۲۲ فقره از این پرونده‌ها مختومه شده و ۲۲ فقره باقی مانده است.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری کل استان گیلان تصریح کرد: تعداد پرونده‌های مانده شامل ۷ فقره تاجر حقیقی، ۸ شرکت تولیدی و ۷ شرکت خدماتی است و تعدادی از این شرکت‌ها، شرکت‌های عظیمی هستند که پرونده‌ی آنها همچنان در جریان رسیدگی است.

وی با اشاره به اینکه بستانکاران این ورشکسته‌ها ۱۴۸۷ فقره پرونده در اداره ورشکستگی تشکیل داده‌اند گفت: ۱۳۳۹ فقره از این پرونده‌ها رسیدگی و مختومه شده و ۱۴۸ فقره باقی مانده است.

رئیس اداره تصفیه امور ورشکستگی استان افزود: از حیث پراکندگی پرونده‌های ورشکستگی در استان ۱۵ فقره مربوط به شهرستان رشت، ۱۰ فقره آستارا، ۳ فقره شهرستان انزلی و بقیه مربوط به سایر شهرستان‌ها است.

وی تصریح کرد: اداره تصفیه امور ورشکستگی، تکلیف ذاتی دارد که با نظارت خود، دارایی و عملیات بازرگانی ورشکستگان را بازیابی و احیا و در صورت امکان تحت نظارت خود اداره کند.

این مقام قضایی بیان داشت این اداره از تمامی ظرفیت‌های موجود در راستای احیای واحدهای اقتصادی ورشکسته و بهبود وضعیت اقتصادی آنان استفاده کرده و از این طریق با به کارگیری نیروی کار و ایجاد فرصت‌های اشتغال برای جوانان و نیز پرداخت همه بدهی بستانکاران به بهبود وضعیت اقتصادی استان گیلان کمک شایانی کرده است.

وی افزود: تاکنون واحدهای تولیدی متعلق به ۳ تاجر ورشکسته احیا شده و در مجموع ۶۷۳ نفر در آنها مشغول به کار می‌باشند.

وی با اشاره به اینکه رتبه اداره تصفیه امور ورشکستگی دادگستری استان گیلان از حیث راه اندازی واحدهای تولیدی در کشور رتبه چهارم است ابراز داشت: این رتبه به نسبت مدت تأسیس اداره تصفیه گیلان و تعداد شرکت‌هایی که ظرفیت راه اندازی داشته‌اند و ماهیت فعالیت‌های بازرگانی ورشکستگان، بسیار مطلوب است.

غریب نواز با بیان اینکه در راستای راه اندازی، احیا و حفظ اموال و دارایی‌های ورشکستگان تاکنون ۲۸ قرارداد منعقد شده که مهم‌ترین آنها قرارداد تهیه و نصب تصفیه خانه یک کشتارگاه بوده است، گفت: این کشتارگاه با توجه به اینکه به دلیل مشکلات زیست محیطی در معرض تعطیلی قرار داشت همزمان با اجرای اصول ورشکستگی با تهیه و نصب پکیج تصفیه فاضلاب احیا و از تعطیل شدن آن جلوگیری شد.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری کل استان گیلان در ادامه افزود: این کارخانه اکنون با ۴۵۰ کارگر مشغول به کار بوده و مراحل پرداخت بدهی‌های بستانکاران و کارگران آن در حال انجام است.

وی تصریح کرد: در راستای دفاع از حقوق ورشکستگان ۶۸ فقره پرونده اقامه یا دفاع از دعوا تشکیل شده است که ۴۸ فقره مختومه شده و ۲۰ فقره در جریان رسیدگی است.

این مقام قضایی با اشاره به اینکه وظیفه اصلی اداره امور ورشکستگی مدیریت بحران ورشکستگی است تصریح کرد: تلاش همکاران این اداره بر این بوده است تا همزمان با حفظ حقوق بستانکاران بتوان ورشکسته را به جامعه برگرداند تا با استفاده از تجربیات و دارایی‌های خود حیات دوباره ای پیدا کرده و فعالیت اقتصادی خود را از سر بگیرد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد این مسیر همچنان تداوم پیدا کند تا با حفظ حقوق بستانکاران و احیا وضعیت ورشکستگان شاهد ارتقا وضعیت اقتصادی استان باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز