خبرگزاری کار ایران

معاون اجرایی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زنجان:

دانش‌آموزان، بیشترین مصدومین چهارشنبه سوری هستند

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۹۰۲۱

معاون اجرایی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: بنا بر اعلام وزارت بهداشت، بیشترین مصدومین حوادث ناشی از استفاده موادمحترقه درچهارشنبه‌سوری سال گذشته در سطح کشور، دانش‌آموزان بودند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، داوود رحمانی با بیان اینکه آسیب‌های ناشی از مواد محترقه و منفجره یا آتش‌افروزی چهارشنبه‌سوری، تهدیدی جدی برای سلامتی افراد (خصوصا کودکان ونوجوانان) است، گفت: هرگونه بی‌توجهی به نکات ایمنی و سهل‌انگاری در برپایی مراسم چهارشنبه‌سوری می‌تواند زیان‌های جانی و مالی سنگین و غیرقابل‌جبرانی را در پی داشته باشد.

معاون اجرایی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زنجان، با بیان اینکه سوختگی در صدر صدمات وارده به مصدومین در چهارشنبه‌سوری سال گذشته بود، افزود: از مجموع ۴هزار و ۲۶ مورد صدمات گزارش شده ناشی از استفاده موادمحترقه در چهارشنبه آخرسال گذشته در سطح کشور، یک‌هزار و ۸۰۵ مورد مربوط به سوختگی بوده است.

رحمانی، بیشترین اعضای آسیب‌دیده در چهارشنبه‌سوری سال گذشته را سر و گردن عنوان کرد و گفت: از مجموع ۴هزار و ۲۶ مورد صدمات گزارش شده، یک‌هزار و ۷۵۸  مورد مربوط به صدمات سر و گردن است که از این تعداد یک‌هزار و ۱۴۶ مورد مربوط به چشم می‌باشد.

وی، با اشاره به اینکه گروه سنی ۵ تا ۲۴سال آسیب‌پذیرترین گروه سنی در چهارشنه پایان سال گذشته بوده است، اظهار کرد: از بین ۴هزار و ۲۶ مصدوم سال گذشته در کشور، ۲هزار و ۴۲۱ نفر در گروه سنی ۵ تا ۲۴ سال قرار داشتند و از این بین نیز گروه سنی ۱۰ تا ۱۴ سال با ۸۵۳مصدوم، در صدر قرار داشت.

معاون اجرایی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زنجان، با بیان اینکه علاوه بر مصدومیت وفوت، معلولیت‌های ماندگار از پیامدهای سلامتی ناشی از استفاده از مواد محترقه می‌باشد، افزود: اگرچه اعتقاد بر این است که مراسم چهارشنبه‌سوری ابتدا یک جشن یک‌روزه بوده است، امابعضی از جوانان اکنون چندین هفته قبل از روزجشن، آتشبازی، ترقه‌بازی واستفاده از مواد منفجره را آغاز می‌کنند، که می‌تواند خطرات متعددی را برای بسیاری از شهروندان به دنبال داشته باشد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز