خبرگزاری کار ایران

در نشست خبری اداره کل بهزیستی استان زنجان عنوان شد؛

کودک کار در استان داریم ولی کودک خیابانی نداریم

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۸۵۸۵

۳۶۰ کودک زنجانی در انتظار حامی هستند

مدیر کل بهزیستی استان زنجان، با اشاره به اینکه هیچ کودک خیابانی در استان نداریم، گفت: شاهد کودکان کار در استان هستیم که تحت پوشش و حمایت بهزیستی هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، روح الله خدا بندلو، ظهر امروز به مناسبت روز شهدا همزمان با 22 اسفند «شهدای بهزیستی» در آستانه ماه رمضان با هدف اعلام برنامه ها در این زمینه در جمع خبرنگاران،  با اشاره به فعالیت های بهزیستی در حوزه مشارکت و جذب کمک های نیکو کاران، اظهار داشت: حدود 100 هزار نفر تحت پوشش این مجموعه هستند.

به گفته مدیر کل بهزیستی استان، با توجه به اینکه بهزیستی همه ساله نه تنها آمار خروجی از لیست حمایتی خود ندارد،  بلکه همواره به تعداد افراد تحت پوشش در طول سال نیز افزوده می شود که در این راستای برای ایجاد رفاه اجتماعی افراد تحت پوشش خدمات و تسهیلات نیز همه ساله با مبالغی به این افراد ارائه می دهد.

وی، گفت: بهزیستی تا حصول اطمینان به خود کفایی و توانمندی خانواده های تحت پوشش این افراد را با ارائه خدمات در غالب های مختلف حمایت می کند.

خدابنده لو،  با بیان اینکه در استان 36  مرکز مثبت زندگی وجود دارد، افزود: مددجویان از این طریق خدماتی را در ماه رمضان با افطاری ساده دریافت می کنند.

به گفته این مسئول دراستان، ضیافت همدلی، دیدار با خانواده های دارای سه معلول از جمله برنامه های این مجموعه است، و در کنار برنامه های مختلف نیز ارژانس اجتماعی  برای ارائه خدمات در کنار این مراکز مستقر و حضور خواهدداشت.

وی، عید همدلی را نیز یکی از برنامه ها در راستای جمع آوری زکات و ... برای مساعدت مدد جویان این سازمان برشمرد و گفت: یکی از الویت ها بهزیستی اصل محرمانگی برای مشاوره های روان شناسی است که این مجموعه با ارائه مشاوره رایگان به صورت مستمر در کنار خانواده های تحت پوشش بوده است.

این مسئول در استان، با اشاره به بیشترین تماس توسط مادران خانواده ها با این مراکز مشاوره، تاکید کرد: مادر ها همواره به عنوان افراد دغدغه مند خانواده با اوژانس اجتماعی تماس های مکرر دارند.

وی،  فعالیت اورژانس اجتماعی را در شهرستان ها از اقدامات مهم بهزیستی ارزیابی کرد و گفت: هیچ کودک خیابانی در استان نداریم، ولی شاهد کودکان کار در استان هستیم که بهزیستی دراین زمینه مداخله دارد و به کمک خانواده و مادر خانواده به آنها ارائه خدمات می دهد.

خدابنده لو، با بیان اینکه در استان برخی مراکز به صورت ساعات اداری ارائه خدمات می دهند، خبراز تعطیلی این مراکز در ایام عید داد.

وی، اعتیاد را مادر معضلات اجتماعی برشمرد و گفت: در حوزه اعتیاد مراکز متعددی با بهزیستی همکار می کنند و متولی این موارد معمولا دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان است.

خدا بنده لو، با اشاره به وجود کمپ ماده 16 برای معتادان متجاهر در حوزه بانوان برای باز توانی و اشتغال آنها، گفت: مرکز نوای آرامش در زنجان برای بانوان معتادان فعالیت می کند.

وی، از جمله بخش های حوزه اشتغال بانوان را با حمایت بهزیستی در زمینه فرش بافی و خیاطی عنوان کرد و گفت: بیماران معتاد تحت پوشش بهزیستی سه ماه بیمار فرصت بازتوانی دارند.

خدا بنده لو، همچنین خبر از نیازمندی 360 کودک به حامی در استان داد و افزود: 800 کودک تحت حمایت حامی کودکان هستند.

وی، با بیان اینکه در سالجاری با مشارکت خیرین مسکن مدد جویان تحت پوشش بهزیستی 150 واحد مسکونی تحویل می گیرند، تاکید کرد: بهزیستی اشتغال جامعه هدف را تسهیل گری می کند.

این مسئول در استان، با اشاره به افزایش وام در حوزه اشتغالزایی برای افراد تحت پوشش بهزیستی، گفت: در سال جدید مبالغ وام های بلا عوض افزایش پیدا می کند.

مدیر کل بهزیستی استان، با بیان اینکه شاهد تحقق 100درصدی سالانه برش اشتغال استانی بودیم، افزود: 600 اشتغال دراین حوزه در 10 ماهه سالجاری ایجاد شده است.

وی، در پایان سخنان خود، اضافه کرد: اعضای موثر خانواده های دارای معلولیت در ایجاد اشتغال برای خانواده های خود نقش اساسی دارند و می توانند به جای فرد معلول تسهیلات دریافت کنند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز