خبرگزاری کار ایران

آخرین وضعیت عملیات جستجو و نجات/ بارش باران روند عملیات را تحت تاثیر قرار داده است

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۳۲۶۹

معاون امداد و نجات سازمان امداد و نجات آخرین وضعیت عملیات جستجو و نجات سانحه بالگرد حامل رییس جمهور و همراهانش را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد کبادی معاون امداد و نجات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: همانطور که می دانید منطقه وقوع حادثه کوهستانی و صعب العبور است و دارای شرایط جغرافیایی خاص و دارای پوشش گیاهی و مملو از درختان جنگلی است و منطقه عملیاتی که تیم های عملیاتی مشغول جستجو هستند منطقه دارای پستی و بلندی، ارتفاعات و دره و دیواره های سنگی است شرایط جوی و بارش ها و وجود مه باعث پایین ترین حد دید شده که عملیات جستجو را تحت تاثیر قرار داده است.

وی ادامه داد: واکنش سریع و تیم های تخصصی سگ های زنده یاب در منطقه هستند اما شرایط محیطی کار را برای ما سخت می کند پرتگاه‌ها و فراز و نشیب ها و دره ها و ارتفاعات زیاد کار را سخت کرده است. 

کبادی ادامه داد: عملیات جستجو از جبهه های مختلف شروع شده است و ادامه دارد. در مناطقی امکان ورود خودرو نیست و نیروها با تجهیزات فنی و به صورت پیاده در حال پیمایش هستند و از طریق تلفن ماهواره ای پوشش ارتباط رادیویی را توسط بیسیم های جمعیت برقرار کرده ایم و از این طریق با تیم های عملیاتی ارتباط داریم. منطقه دارای نقاط کور است و ارتباط تلفنی با تیم ها در منطقه عملیاتی وجود ندارد و از طریق سیستم ارتباط رادیویی دسترسی داریم . با فراخوان استان ها از جبهه های مختلف عملیات را شروع کرده و ادامه می دهیم تاریکی هوا مه زیاد و بارش شدید باران روند عملیات را تحت تاثیر قرار داده است و تمام تیم ها حداکثر توان خود را به کار می برند قسمت هایی از منطقه دیواره و غیرقابل دسترس است و تیم ها باید دیواره ها را دور زده و به نقاط دیگر دسترسی پیدا کنند. 

کبادی تصریح کرد: در سوانح هوایی که در کشور داشتیم تیم های جستجو و نجات تلاش های بسیاری خوبی داشتند و تجربیات خوبی داشته ایم. در سانحه سقوط هواپیما در دنا بیش از ۱۰۰ روز عملیات داشتیم که بخش اعظمی از عملیات در شرایط کوهستانی و سرما بود. اکثر حوادث و اتفاقات در شرایط ناگوار جوی اتفاق می افتد. در حال حاضر بارش و دید بسیار کم در تاریکی هوا در کار عملیات محدودیت ایجاد می کند. همچنین قسمت اعظمی از منطقه توسط خودرو قابل پیمایش نیست و به صورت پیاده در حال پیمایش هستند. دائما تیم ها از طریق ارتباطات رادیویی گزارش اقدامات خود را ارائه می دهند تلاش می کنیم تا زمانی که شرایط پایدار می شود عملیات ادامه داشته باشد و تیم ها تمام توان عملیات خود را به کار گرفته اند. 

کبادی تصریح کرد: در حال حاضر تیم های عملیاتی که اعزام شده اند از آذربایجان شرقی ۲۸ تیم در منطقه حضور دارند تیم های واکنش سریع استان های معین نیز اعزام شده اند. تیم تخصصی سازمان امداد و نجات نیز به منطقه اعزام شده تمامی تیم ها شامل تجهیزات تخصصی و لجستیک و مراکز آنست را از ۱۵ مرکز عملیاتی فراخوان کرده ایم و ۸ تیم دیگر در مسیر هستند تا ساعتی یگر به منطقه می رسند تا به عنوان تیم های پشتیبان جایگزین شوند و عملیات بدون وقفه ادامه داشته باشد. در بالارترین سطح هماهنگی با دستگاههای همکار هستیم و از نظر لجستیکی نیز تمام لجستیک دستگاهها با یک برنامه عملیاتی به صورت متمرکز در حال عملیات در منطقه هستند و تمام دستگاهها با همکاری هم عملیات را پیش می برند. 

 

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز