خبرگزاری کار ایران

هشدار پلیس درباره وقوع تصادفات در ۳۰ کیلومتری تهران

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۱۵۲۲

فرمانده پلیس راه پایتخت نسبت به وقوع تصادفات در محدوده ۳۰ کیلومتری شهرها به‌ویژه شهر تهران هشدار داد و گفت: زمانی که رانندگان به مقصد نزدیک‌ می‌شوند، با سرعت بیشتری رانندگی می‌کنند و با این ذهنیت که دیگر به مقصد رسیده‌اند، دیگر توجهی به خستگی و خواب‌آلودگی نیز ندارند.

به گزارش ایلنا، سرهنگ ابراهیم ارزانی در یک برنامه تلویزیونی با بیان این که سهم جاده‌های تهران بزرگ از جاده‌های کل کشور تنها یک درصد است، گفت: اما در همین جاده‌ها، ۱۳ درصد از کل ترددهای ثبت‌شده در کشور انجام می‌شود. بنابراین در این حوزه ماموریت‌های بسیاری داریم و کار در این بخش حساسیت‌های بسیاری دارد.

وی افزود: در جاده‌های تهران بزرگ، بیشترین نقش تصادفات مربوط به خودروهای سواری با سهم ۵۵ درصدی است و پس از آن کامیون‌ها ۲۰ درصد، وانت‌بارها ۱۹ درصد و موتورسیکلت‌ها با ۶ درصد قرار دارند.

فرمانده پلیس راه تهران بزرگ ادامه داد: سال گذشته در جاده های تهران، شش نقطه حادثه‌خیز شناسایی شد که ایمن‌سازی مناسبی برای رفع این خطر این نقاط انجام شد‌. همچنین ۶۷ نقطه حادثه‌خیز دیگر را نیز شناسایی کردیم که امسال به‌طور کامل رفع خطر خواهند شد.

ارزانی با اشاره به علت وقوع تصادفات در این محورها گفت: بیشترین علت تصادفات در معابر و راه‌های اطراف شهر تهران، عدم توانایی رانندگان در کنترل وسیله نقلیه با سهم ۳۷ درصدی است. همچنین عدم توجه به جلو با ۲۸ درصد، عدم رعایت سرعت مطمئنه با ۱۶ درصد، تغییر مسیرهای ناگهانی با ۱۱ درصد و انحراف و تجاوز به چپ با ۸ درصد نیز از دیگر علل تصادفات است.  

وی افزود: عدم توانایی رانندگان در کنترل وسیله نقلیه، ناشی از خستگی و خواب آلودگی است زیرا محورهای منتهی به تهران در ۳۰ کیلومتری شهر واقع شده و رانندگان تصور می‌کنند دیگر به مقصد خود رسیده‌اند و ممکن است برای استراحت دیگر توقف نکنند یا حتی سرعت خود را بالا ببرند که زودتر برسند‌؛ به این ترتیب متاسفانه تصادفات زیادی رخ می‌دهد و شاهد هستیم در برخی مواقع افراد به ۵ کیلومتری شهر نیز می‌رسند اما از خستگی تصادف کرده و خسارت جانی و مالی زیادی متحمل می‌شوند.

براساس اعلام مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهور تهران بزرگ، سرهنگ ارزانی در پاسخ به این پرسش که در کدام بازه زمانی تصادفات بیشتری رخ می‌دهد، ادامه داد: در بررسی‌های ما از تصادفات مشخص شد که ۲۸ درصد از تصادفات در ساعت ۱۶ تا ۲۰ رخ داده است که در واقع می‌توان گفت بیشترین تصادفات در این ساعات رخ می‌دهد، چراکه عده‌ای از ظهر خارج می‌شوند و دوباره عده‌ای وارد شهر می‌شوند و حجم تردد در این بازه زمانی افزایش پیدا می‌کند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز