خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران:

زباله گردی حدود ۷۰ درصد در تهران کاهش پیدا کرده است

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۹۷۸۳

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران گفت: آمارها نشان می‌داد تا پیش از اجرای قراردادهای جدید حدود ۶هزار زباله گرد داشتیم که در حال حاضر به حدود هزار زباله گرد، کاهش پیدا کرده است.۶۰ تا ۷۰ درصد زباله‌گردی در شهر تهران کاهش پیدا کرده است.

به گزارش ایلنا، تور بازدید خبرنگاران از وضعیت نظافت و نگهداشت شهر  و نشست خبری مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران، روز یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ماه از ساعت ۳:۳۰ دقیقه بامداد، آغاز شد.

رضا محمدی، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران در بازدید از محله شوش و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سعی می‌کنیم رفت و روب شهر را با حداقل آسیب به لحاظ ترافیکی انجام بدهیم. می‌توان گفت که ۲۴ ساعته کار جمع آوری پسماند انجام می شود.

وی ادامه داد: ساعت ۶ صبح باید شهر را تنظیف شده تحویل شهروند بدهیم. حمل زباله از ۹ شب آغاز و تا ساعت یک تمام شود. البته بعضا تا سه صبح طول می کشد و از ساعت یک شب تا ۶ صبح پاکبان ها کار رفت و روب انجام می دهند.

محمدی ادامه داد: مکانیزمی که گفته شد استاندارد کار است، اما خب معمولا متناوب است و پس از آن ماشین های مکانیزه شست و شو را از ساعت یک شب باید شروع کنند. البته در بعضی قسمت های شهر از ساعات اولیه صبح پسماند در داخل مخازن ریخته می شود. در نظر بگیرید ساعت ۱۰ صبح بازاری ها مخازن را پر می کنند یا فروشگاه داران یک زمان دیگر و ما باید به صورت مستمر نسبت به پاکسازی مخازن اقدام کنیم.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران ادامه داد: شهروند ما در هر ساعت زباله را بیرون می گذارد. به همین دلیل هم اطراف مخزن پسماند،  زباله گرد داریم هرچند که سه بار حمل زباله به غیر از ساعت ۲۱ داریم.

وی گفت: سخت ترین منطقه برای جمع آوری پسماند منطقه ۱۲ است که ۲ میلیون جمعیت شناور در روز داریم. جمعیت شب آن کمتر از ۳۰۰ هزار نفر است.به طوری که در مناطق ۱۱ و ۱۲ ساعت به ساعت نگهداشت و جمع آوری پسماند داریم. منطقه ۲۲ که بار زباله کمتر است ۲ بار و برخی مناطق سه بار است که در تابستان البته این پاکسازی مخازن و شست و شو بیشتر انجام می شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند با بیان اینکه ماهی چهار بار  مخازن شسته می شود، افزود: اگر فرهنگ قرار دادن زباله در مخازن در ساعت ۲۱ نهادینه شود کار راحت تر شده و جدول شویی و مخازن شویی راحت تر انجام می شود.

محمدی با تاکید بر اینکه قراردادهایمان با پیمانکاران براساس منطقه متفاوت است، ادامه داد: جداول خیابان و گاردیل های بزرگراه ها و خیابان ها اصلی از جمله اتوبان امام علی(ع) روزانه شسته می شود اما خیابان های فرعی قطعا هر روز شست و شو نمی شود.

وی با بیان اینکه حجم زباله جمع آوری شده در فروردین امسال ۱۰ درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل است، تصریح کرد: یکی از دلایلش این است که قراردادها براساس کیلوگرم تنظیم شده است. ۵۰ درصد ناوگان ما نوسازی شده است و سامانه توزین ما ساعت ورود خودرو ها و ماشین های مکانیزه را ثبت می کند.

محمدی خاطرنشان کرد: اگر یک روز پاکسازی انجام نشود ببینید شهر به چه وضعی می افتد. در خیلی شهرهای دنیا یک روز در میان زباله ها را جمع می کنند اما در تهران وضع اینگونه نیست و چند بار در روز است که این موضوع هزینه هایی زیادی به شهر تحمیل می کند. اصلی ترین موضوع ما فرهنگ سازی ساعت ۲۱ برای گذاشتن زباله در مخازن پسماند است تا موش و جانواران موذی و زباله گردی کم شود.

وی با اشاره به اینکه حقوق کارگران مدیریت پسماند نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد افزایش پیدا کرده و زمان پرداخت حقوق ها سی ام هر ماه است، ادامه داد: آمارها نشان می‌داد تا پیش از اجرای قراردادهای جدید حدود ۶هزار زباله گرد داشتیم که در حال حاضر به حدود هزار زباله گرد، کاهش پیدا کرده است. یه عبارتی ۶۰ تا ۷۰ درصد زباله گردی در شهر تهران کاهش پیدا کرده است.

محمدی با بیان اینکه تا کنون ۱۰۰نفر از کولی و کتفی ها به عنوان پاکبان جذب شده اند، ادامه داد: ۸۰۰ ماشین حمل زباله در تهران وجود دارد که مدل نیمی از آن ۱۴۰۲ است. نوسازی را هم بخش خصوصی با مبلغ بالغ بر ۲هزار میلیارد تومان انجام داده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز